فرگوسن رکوردش را بهبود بخشید

سرمربی تیم فوتبال منچستریونایتد رکورد بیشترین مدت حضور بر مسند تیمی بریتانیایی را که متعلق به خودش است، بهبود بخشید. سرآلکس فرگوسن که در تاریخ ششم نوامبر سال ۱۹۸۶ مسوولیت تیم اولدترافوردی را برعهده گرفت، روزشنبه همزمان با بازی تیمش در هفته یازدهم لیگ برتر و جدال خانگی مقابل ولورهامپتون، وارد بیست‌وپنجمین سال حضورش در این تیم به عنوان سرمربی شد.

پیرمرد اولدترافوردی که متولد ۳۱ دسامبر سال ۱۹۴۱ در گوان در حومه گلاسکو اسکاتلند است، در یک ربع قرن فعالیت مربیگری برای یونایتدی‌ها، به ۱۱ مقام قهرمانی لیگ، ۵ عنوان جام حذفی، ۴ مقام قهرمانی جام اتحادیه، ۹ عنوان قهرمانی جام خیریه، ۲ مقام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، یک قهرمانی جام جامداران سابق، یک قهرمانی سوپرجام، یک قهرمانی جام بین قاره‌ای و یک جام قهرمانی باشگاه‌های جهان رسید. او در عین حال بارها از سوی مراکز مهم داخلی و خارجی مورد تقدیر واقع شد. کسب این همه افتخار سبب شد بسیاری از تحلیل‌گران و کارشناسان از او به عنوان یک نابغه تکرارنشدنی در مربیگری و برترین مربی جهان یاد کنند.

در فهرستی که بدین خاطر انتشار یافته،‌ نزدیک ترین رقیب به او در زمینه حضوری طولانی در یک تیم از جزیره، آرسن ونگر، سرمربی فرانسوی آرسنال است که اکنون ۱۴ سال و ۳۰ روز را در لندن در نقش مسوول فنی توپچی‌ها پشت سر گذاشته است.

در رده سوم نیز جان کولمن ، مربی تیم آرینگتون استانلی از لیگ دسته دوم با ۱۱ سال و ۸۲ روز قرار دارد.

فهرست ۱۰ مربی با قدمت انگلیس تا روزشنبه ۶نوامبر (۱۵ آبان ماه) به شرح زیر است:

۱- سرآلکس فرگوسن، منچستریونایتد، مدت حضور: ۲۴سال و یک روز

۲- آرسن ونگر، آرسنال، مدت حضور: ۱۴ سال و ۳۰ روز

۳-جان کولمن، آرینگتون استانلی، مدت حضور: ۱۱ سال و ۸۲ روز

۴- دیوید مویز، اورتون، ۸ سال و ۲۳۰ روز

۵-جان استیل، داگن هام، مدت حضور: ۶ سال و ۱۹۷ روز

۶-دیوید جونز، کاردیف سیتی، ۵ سال و ۱۵۹ روز

۷- پل تولاب، بریستول‌روورز، مدت حضور: ۵ سال و ۳۹ روز

۸- سامی مک‌ایلوری، موروکیب، مدت حضور: ۴ سال و ۳۸۴ روز

۹- تونی پولیس، استوک‌سیتی، مدت حضور ۴ سال و ۱۳۹ روز

۱۰- پل تیس‌دال، اکسترسیتی، مدت حضور: ۴ سال و ۱۲۷روز.