انگار که اولین گلم را در یووه زدم

گروه ورزش - شبی که بی‌تردید قهرمانش الساندرو دل پیرو بود شاید دیگر در سن سیرو تکرار نشود، کاپیتان ارزشمند بانوی پیر که بار دیگر با گلزنی ثابت کرد بی‌دلیل وفادارترین و محبوب‌ترین بازیکن بانوی پیر نیست، خبر از احتمال آخرین دیدارش در سن سیرو با گلی که به ثمر رساند می‌دهد. الکس با یک گل از سد بونیپرتی می‌گذرد تا خود به تنهایی بهترین گلزن تاریخ یووه در سریA شود. رکوردی که دو هفته گذشته با گلزنی برابر لچه به آن نزدیک شد و با تعداد گل‌های بونیپرتی برابری کرد تا به امروز و در سن سیرو رسید و شکسته شد. به گزارش یوونتوس دات‌ای رکاپیتان پس از اتمام بازی با تکرار پاسخ به سوالی که یک روز پیش از بازی در گفت‌وگو با گاتزتا از او پرسیده شده بود، ‌این بحث را بر سر زبان‌ها انداخت که شاید در پایان فصل شاهد خداحافظی او از یووه باشیم.

اهداف جدیدی دارم

در سن سیرو مدت زیادی بود که پیروز نشده بودیم. مصدومین زیادی داشتیم، اما برای برتری در‌این میدان مبارزه کردیم و‌این بسیار ارزشمند است.‌اینکه رکوردهای من‌اینجا تمام می‌شود باید بگویم که بله اما به جلو حرکت می‌کنم و پیش می‌روم. من همیشه اهداف جدید و تازه‌ای دارم.

آخرین دیدار من در سن سیرو؟

به همین دلیل همه چیز باید خوب پیش می‌رفت، شاید ‌این آخرین بازی‌ای بود که در سن سیرو می‌کردم. اما پاسخ کامل را در آینده خواهم داد زیرا در‌این لحظه به آن فکر نمی‌کنم.

تصور می‌کردم که سیسوکو بتواند دروازه میلان را باز کند، اما بعد من فکر کردم که باید گل بزنم و فرصت خوبی به دست آوردم. قرار گرفتن در شرایط ‌ایده‌آل برای من ارزش زیادی دارد زیرا در تیم بزرگی بازی می‌کنم و یووه در‌این دیدار بسیار خوب و آماده ظاهر شد. از فردا باید شادی و هیجان ‌این دیدار را از یاد ببریم و به نتایج‌ آینده فکر کنیم. هنوز راه طولانی و سختی پیش رو است و ما نباید در ‌این لحظات بمانیم.

رکورد شکنی و غلبه بر بونیپرتی

کاپیتان دو هفته پیش با گلزنی برابر لچه با رکورد بونیپرتی برابری کرد، او از ‌اینکه رکوردش به رکورد وی رسیده بود خوشحال بود. امروز در سن سیرو موفق شدم برابر تیمی‌ بزرگ و مشهور مانند میلان شب به یادماندنی را رقم بزنم. بله به یاد دارم نخستین گلم را با پیراهن یووه که در تاریخ ۱۹ سپتامبر ۱۹۹۳ برابر رجینا به ثمر رساندم که با برتری ۴ بر صفر ما همراه شد و‌این حس مشابهی است که به آن علاقه دارم و خوشم می‌آید.

پاسخ به منتقدان

دل پیرو که در پایان دیدار یووه و رجینا در سال ۹۳ لبخند زنان دیدار را ترک کرده بود، همچنان با لبخند به رکوردزنی خود ادامه می‌دهد و با همین لبخند به منتقدینش می‌گوید «به کسانی که در تمام‌این سال‌ها به من می‌گفتند که تمام شده‌ای باید بگویم که هرگز بازگشتی به عقب نداشتم» من تنها و تنها به انگیزه و اهدافم توجه دارم، اهدافی که همیشه تازه و جدیدند و مرا به پیشرفت وا می‌دارند. نتایج در زمین بازی پاسخی مناسب است و آنچه که من می‌توانم انجام دهم برایم لذت بخش و مهم است. نمی‌دانم که بتوانم رکورد تازه‌ای را در آینده ثبت کنم یا خیر، اما همواره اهداف زیادی در سر دارم.

آخرین بازی در سن سیرو؟

پینتوریکو که ثابت کرده سن و سال برایش مهم نیست و در ۹ نوامبر آینده ۳۶ سالگی خود را جشن می‌گیرد، می‌افزاید: شاید‌این آخرین حضور من در سن سیرو باشد، به هر حال برای من فوتبال بازی کردن ارزش زیای دارد و مساله‌ای مهم به شمار می‌رود. من می‌خواهم یووه را یک بار دیگر در صدر ببینم. باید نتایج بهتری بگیریم و باید موفق شویم و مانند همیشه به آنچه که به دست می‌آوریم افتخار کنیم.