رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال در آستانه برگزاری مراسم انتخاب میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ در سفری پر از ابهام و بسیار مشکوک میهمان مقامات سیاسی انگلیس بود. به گزارش سایت خبری آس اسپانیا، سپ بلاتر رییس فیفا چندی پیش در سفری ۴ روزه به انگلیس میهمان دیوید کامرون نخست‌وزیر بریتانیا بود.

این سفر در حالی صورت گرفت که پیش از آن فیفا بر رعایت عدالت در سفرهای اروپایی و بین قاره‌ای تاکید کرده بود، اما ضمن رد پیشنهاد میهمان‌نوازی اسپانیا، پرتغال، هلند و قطر و در حالی که انگلیس دعوتنامه‌ای برای او ارسال نکرده بود، راهی کاخ نخست‌وزیری شد. بلاتر در ضیافت شام نخست‌وزیر انگلیس در جمله‌ای بسیار عجیب و پر از ابهام گفت: نیازی به بازدید از امکانات انگلیس به عنوان مهد فوتبال جهان وجود ندارد و مشخص است که بریتانیا میزبان مناسبی برای جام جهانی ۲۰۱۸ است. تلاش فیفا برای جوسازی در مورد ارائه اطمینان کافی به آمریکا از میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ می‌تواند دلیل مناسبی برای هدیه گرانقیمت فیفا به انگلیس در سال ۲۰۱۸ باشد.

نکته جالب اینکه بلاتر توسط وکیل اول خود حساب بانکی شماره دوم خود در سوئیس را به یک بانک انگلیسی در لندن منتقل کرد و این در حالی است که مقامات فیفا اصولا و طبق عرفی قدیمی حق انجام چنین کاری را ندارند.

بلاتر که سفر به انگلیس را بسیار رویایی و تاریخی توصیف می‌کرد، از میهمان‌نوازی مقامات سیاسی بریتانیا تشکر نمود و گفت: انصاف در این است که میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ شایسته‌ترین میزبان نسبت به سایرین باشد و به نظر من انتخاب چنین میزبانی به هیچ وجه کار سختی نیست. اکنون اعضای فیفا در کشورهایی چون قطر،‌ هلند، اسپانیا، پرتغال و سایر کشورهای مدعی از خود می‌پرسند ملاک فیفا برای قضاوت در مورد شایستگی اعضای خود چیست؟