شکست آبرومندانه

روبینیو، دنی آلوز و پاتو از معدود بازیکنان سرشناس تیم ملی برزیل مقابل تیم کشورمان بودند

بازی دوستانه ایران - برزیل در پایان ۹۰ دقیقه به سود برزیل تمام شد. در این بازی که از ساعت ۲۱ روز پنج‌شنبه به وقت محلی (۲۰:۳۰ به وقت ایران) در ورزشگاه زاید اسپورت سیتی شهر ابوظبی آغاز شد و تماشاگران زیادی از آن استقبال نکردند، تیم برزیل با گل‌های دنی آلوزدر دقیقه ۱۳،پاتو در دقیقه ۶۸ و نیلمار در دقیقه ۹۲ ایران را شکست داد. این در حالی بود که فرید علی داور اماراتی بازی یک گل سالم ایران را در دقیقه ۹ که توسط محمد غلامی‌به ثمر رسید به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

تیم ایران در این بازی نمایش قابل قبولی داشت و توانست پا به پای حریف نامدارش بازی کند، به طوری که حتی چند موقعیت خوب گلزنی هم داشت، اما مهاجمین به خوبی از آنها استفاده نکرده‌اند. البته تیم برزیل هم چند بار روی دروازه ایران خطرساز شد که یک بار توسط روبینیو تیر دروازه را به لرزه درآورد و چند بار هم مهدی رحمتی دروازه تیم ملی را نجات داد. او به همین دلیل در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

نکته جالب اینکه رحمتی بعد از انتخابش یک جایزه گرفت که آن را به کریم باقری تقدیم کرد. او پشت بلندگوی استادیوم گفت: «از همه ایرانی‌ها تشکر می‌کنم و جایزه‌ام را به کریم باقری بازیکن ارزنده کشورم تقدیم می‌کنم.»

نکته قابل توجه اینکه کریم باقری بازیکن قدیمی‌ تیم ملی برای خداحافظی رسمی‌ از بازی‌های ملی در دقیقه ۷۲ وارد زمین شد. باقری که شماره ۶ را به تن کرده بود با حضورش در زمین، ورزشگاه را به وجد آورد. تماشاگران ایرانی که از قبل از بازی او را تشویق می‌کردند با حضورش در زمین، ورزشگاه را روی سرشان گذاشتند.

او در دقیقه ۹۳ یک پاس گل صد در صد به میداوودی داد که او در حالت تک به تک این موقعیت را به اوت زد. بعد از این لحظه و پس از سوت پایان بازی، بازیکنان تیم ملی باقری را روی دوش خود بلند کردند و به سمت تماشاگران بردند.

او در حالی که مقاومت می‌کرد روی دوش علیرضا حقیقی دروازه‌بان پرسپولیس قرار گرفت و با بازیکنان چند متری دور افتخار زد.

در این بازی حدود ۱۲ هزار تماشاگر در استادیوم بودند که اغلب آنها تیم ایران را تشویق می‌کردند. این در شرایطی بود که بخش اعظم ورزشگاه ۵۰ هزار نفری زاید اسپورت سیتی خالی بود.

گل دوم برزیل کمر تیم ایران را شکست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پایان بازی با برزیل گفت: عملکرد بازیکنان ایران در این بازی خوب بود، خصوصا در نیمه نخست که برزیلی‌ها تنها دو موقعیت گل به دست آوردند که یکی از آنها با ضربه مهار نشدنی دنی آلوز به گل برتری این تیم تبدیل شد.

افشین قطبی گفت: وقتی گل دوم را از برزیل دریافت کردیم، کمر تیم شکست. متاسفانه نمی‌دانم چطور پاتو موفق شد پشت چهار دفاع ایران صاحب توپ شود و دروازه ما را باز کند.

قطبی درباره‌ این بازی گفت: در کل من از بازی ایران راضی هستم. به خصوص در نیمه اول و ۱۵ دقیقه اول بازی، بازیکنان ما هم در حمله و هم در دفاع به خوبی خواسته‌های ما را اجرا کردند و حتی موفق به گل‌زنی هم شدند.

وی گفت: من هنوز در مورد درستی تصمیم داور و مردود اعلام کردن گل تا وقتی که صحنه را بازبینی نکنم، نظری ندارم.

افشین قطبی درباره‌ دیدار خداحافظی کریم باقری در این بازی نیز گفت: من در این بازی بسیار خوشحال بودم که یک بار دیگر سرمربی بازیکنی مانند کریم باقری بودم. کریم باقری همواره یکی از بازیکنان بزرگ و تاثیرگذار باشگاهی در ایران به خصوص تیم پرسپولیس و تیم ملی ایران بوده است.

بی‌شک هواداران فوتبال در ایران هیچگاه بازیکن شماره ۶ تیم ملی و پرسپولیس را از یاد نخواهند برد.

منه‌زس: ایرانی‌ها خوب بازی کردند

سرمربی تیم ملی فوتبال برزیل از آمادگی‌اش برای برگزاری دیدار دوباره با تیم ملی ایران در تهران یا برازیلیا خبر داد.

مانو منه‌زس پس از پیروزی تیمش برابر ایران گفت: من به آنچه مسائل سیاسی بین روسای دو کشور ایران و برزیل عنوان شده است، کاری ندارم و فقط به فوتبال و زیبایی‌های آن فکر می‌کنم. ما حتی آمادگی دیدار با تیم ایران در تهران یا برازیلیا را داریم.

وی در مورد عملکرد ایران در این مسابقه اضافه کرد: ایران بازی را با نتیجه ۳ بر صفر باخت، اما عملکردش در این بازی قابل قبول بود.

خصوصا در خط دفاع و میانی ایرانی‌ها بازی خوبی را به نمایش گذاشتند. البته این انتظار بزرگی است که آنها بخواهند برزیل را شکست دهند زیرا بین دو تیم اختلاف سطح وجود دارد.