روماریو و به‌به‌تو وارد مجلس برزیل شدند

حضور در صحنه‌های سیاسی برای اغلب مردم جذاب و یک تجربه جدید است که در این بین گهگاه تب ورود به سیاست به ورزشکاران نیز سرایت می‌کند که در کشور خودمان نیز این مورد به وفور دیده می‌شود. ورزشکاران به‌واسطه محبوبیت و مقبولیت خود در جامعه؛ در اغلب کشورهای جهان به صحنه سیاست وارد می‌شوند، اما اینکه آنها در این مورد هم موفق خواهند بود یا نه را زمان مشخص خواهد کرد. اما این همه ماجرا نیست چرا که از آن سو سیاستمداران نیز به فعالیت در امور ورزش علاقه‌ نشان می‌دهند که این موضوع دلایل متعددی دارد. بارزترین این مورد را در ایتالیا و نخست وزیر این کشور سیلویو برلوسکونی می‌توان یافت که مالک باشگاه آث میلان ایتالیا است. در ایران نیز سیاستمداران زیادی هستند که جذب فعالیت‌های ورزشی شده‌اند. مسیری که به نظر پایانی ندارد. در خبرها بود که روماریو و به‌به‌تو با احراز بیشترین آرای مردمی در ایالت ریو دو‌ژانیرو، راهی مجلس برزیل شدند. به گزارش مارکا اسپانیا، روماریو، یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال برزیل با کسب ۱۴۶ هزار و ۸۵۹ رای، ششمین نفر از جمع ۸۲۱ نامزد ایالت ریو دو‌ژانیرو شناخته شد و به عنوان عضوی از حزب سوسیالیست، راهی پارلمان شد.

با وجود آنکه شخص داسیلوا از حمایت ۸۵ درصدی مردم برخوردار است؛ ولی وی نتوانست موجب پیروزی نامزدهای پیشنهادی خود در دور نخست شود. علاوه بر آن، حزب رییس‌جمهوری برزیل چند جایگاه را در انتخابات سنا (مجلس اعلی پارلمان برزیل) از دست داد و آن را به حزب سوسیال- دموکرات واگذار کرد. در کنار برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری برزیل در ۳۱ اکتبر، دور دوم انتخابات فرمانداران در ۹ ایالت و در مناطق فدرال نیز برگزار می‌شود. در ۱۷ ایالت فرمانداران در دور نخست انتخابات تعیین شدند.

انتخابات پارلمانی و ایالتی برزیل همزمان با انتخابات سراسری برای ریاست جمهوری برگزار شد.

بر این اساس، به‌به‌تو دیگر فوتبالیست محبوب برزیل، از حزب دموکرات حامی جمعیت مهاجر پرتغالی‌ها رای آورد. در این انتخابات بسیاری از فوتبالیست‌های معروف برزیل اعلام حضور و ثبت‌نام کرده بودند که از آن جمله می‌توان به ماراویا و هارلی، دو دروازه‌بان معروف در ایالت سن پائولو اشاره کرد.