گروه ورزش- رییس ستاد اجرایی نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی از تشکیل کارگروه تخصصی مهندسی ورزش برای اولین بار همزمان با برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی خبر داد. سعیدی که صبح دیروز در خصوص نهمین نمایشگاه بین‌المللی و تجهیزات ورزشی زمان و مکان این نمایشگاه را ۲۷ لغایت ۳۰ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری واقع در خیابان حجاب در ۴ سالن ورزشی اعلام کرد. وی افزود: تاکنون برای حضور در این نمایشگاه، ۶۵ موسسه خصوصی و غیردولتی که در زمینه صنعت ورزش فعال هستند اعلام آمادگی کرده‌اند.

سعیدی همچنین از حضور فدراسیون‌های اسکیت، گلف و فلوربال خبر داد و استقبال کشورهای خارجی را از این نمایشگاه قابل توجه توصیف کرد و افزود: در این دوره از نمایشگاه ۴ تا ۶ تولیدکننده خارجی از کشورهای ژاپن، ایتالیا و آلمان نیز حضور خواهند داشت. رییس ستاد اجرایی نهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از تولیدکنندگان داخلی دانست و در خصوص برگزاری کارگروه‌های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از سیاست‌های سازمان تربیت‌بدنی توجه به مهندسی ورزش و استاندارد سازی لوازم و تجهیزات ورزشی است که با تشکیل این کارگروه‌ها این اهداف تامین خواهد شد. وی تصریح کرد: برای تقویت این کارگروه‌ها نشست‌هایی هم با مراکز علمی و تحقیقاتی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه امیر کبیر داشته‌ایم و موضوع استانداردسازی و ارتقای سطح کمی و کیفی لوازم و تجهیزات ورزشی را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

سعیدی افزود: در این نشست‌ها مساله استانداردسازی کف‌پوش‌های ورزشی به عنوان یک موضوع مهم مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا خوشبختانه دانشگاه صنعتی امیر کبیر تحقیقات گسترده ای را انجام داده بود که حاصل این تحقیقات بسیار مورد توجه انجمن تولیدکنندگان لوازم ورزشی قرار گرفت. وی در این نشست نداشتن بانک اطلاعاتی در خصوص تولیدکنندگان لوازم ورزشی را ضعفی بزرگ دانست و گفت: در این ارتباط نیز اقداماتی از سوی کارشناسان آمار سازمان تربیت بدنی صورت گرفته است که تاکنون حدود ۲۰۰۰ تولیدکننده شناسایی شده است.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخلی از سوی سازمان تربیت بدنی به عنوان یک اصل در نظر گرفته شده است اظهار داشت: بر اساس این سیاست، سازمان تربیت بدنی ادارات کل و فدراسیون‌های ورزشی را موظف کرده تا ۸۰ درصد از نیازمندی‌های ورزشی خود را از طریق تولیدات داخلی رفع نمایند.

سعیدی با تصریح براینکه سازمان تربیت‌بدنی هیچ نقشی در صادرات لوازم ورزشی ندارد گفت: تلاش ما در مجموعه ورزش در جهت حمایت از تولیدات ورزشی است و ما تلاش می‌کنیم تا پل ارتباطی خوبی بین تولیدکننده و مصرف کننده باشیم.