دبیرکل فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، می‌گوید سیستم بلیت فروشی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی ایراد داشته و اطمینان داده که در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل این مشکلات پیش نیاید. روند فروش بلیت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ بسیار کند بود؛ چرا که سیستم فروش اینترنتی فروش بلیت‌های جام جهانی برای بسیاری از آفریقایی‌‌ها که عادت داشتند از ورزشگاه‌ها بلیت بخرند، بیگانه بود.

بر پایه این گزارش، از آنجایی که حضور خارجی‌ها برای تماشای رقابت‌های جام جهانی، کمتر از حد انتظار بود، فیفا مجبور شد برای جذب تماشاگران محلی، بلیت‌های خود را خارج از برنامه اینترنتی به معرض فروش بگذارد که تنها ۴۵ هزار بلیت از این طریق به فروش رسید.

«جروم والکه» در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت که مقامات فیفا از این رقابت‌ها درس مهمی فرا گرفته‌اند و آن اینکه چنانچه بخواهند در خصوص سیستم فروش بلیت رقابت‌های جام‌جهانی تصمیم‌گیری کنند، ابتدا باید در خصوص فرهنگ کشور میزبان مطالعه کنند.

والکه در این خصوص اظهار کرد: ابتدا اجازه دهید ببینیم برزیلی‌ها چگونه بلیت تهیه می‌کنند. ما در آفریقای جنوبی از فروش اینترنتی استفاده کردیم که سیستم اشتباهی بود. اگر اینترنت در برزیل جواب بدهد خب از همین سیستم استفاده می‌کنیم. اما قبل از اینکه مطمئن شویم که این سیستم در آنجا چگونه کار می‌کند، هیچ تصمیمی نخواهیم گرفت.

والکه گفت: تفاوت اصلی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل، به میزبان این رقابت‌ها بازمی گردد. در حالی که آفریقای جنوبی به عنوان تنها تیم میزبان رقابت‌های جام جهانی نام گرفت که از مرحله گروهی رقابت‌ها صعود نکرد، برزیل قهرمان پنج دوره این رقابت‌ها است و می‌خواهد برای نخستین بار در خانه به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.