تیم ملی در حالی روز پنجشنبه مقابل برزیل قرار می‌گیرد که غلامحسین زمان‌آبادی سخنگوی سابق فدراسیون فوتبال از پیشنهاد برزیلی‌ها به تیم ملی قبل از بازی‌های جام جهانی ۲۰۰۶ خبر می‌دهد. زمان‌آبادی می‌گوید: «من اعتقادی به بازی با برزیل ندارم. حتی در زمان ریاست آقای دادکان در فدراسیون فوتبال، برزیلی‌ها به امارات آمدند و آن زمان به فدراسیون فوتبال ایران پیشنهاد یک بازی دوستانه را دادند، البته دادکان این پیشنهاد را رد کرد چون او معتقد بود که این مسابقه دو حالت بیشتر ندارد. یا اینکه ما با اختلاف گل به برزیل می‌باختیم و این شخصیت تیم ملی را پایین می‌آورد یا اینکه آنها یک بازی نمایشی را به نمایش می‌گذاشتند و از لحاظ فنی هم چیزی عاید ما نمی‌شد.»

زمان‌آبادی ادامه می‌دهد: «آن زمان برزیل برای انجام این بازی یک ونیم میلیون از ایران می‌خواست، اما فدراسیون راضی نبود که چنین پولی را به برزیل بدهد. الان هم معتقدم بازی با برزیل به درد ما نمی‌خورد و ما باید با تیم‌هایی بازی کنیم که هم‌طراز خودمان هستند.»

زمان‌آبادی به نقش دولت و ارتباطات سیاسی در برگزاری این مسابقه اشاره کرده و می‌گوید: «تردیدی نکنید که مسائل سیاسی نقش زیادی در برگزاری این مسابقه دارد و حتی رییس فدراسیون فوتبال هم این موضوع را تایید کرد. در برگزاری این مسابقه بحث سیاست اصلی‌ترین نقش را داشت و همانطور که می‌بینید مسوولان فدراسیون از برگزاری بازی با ترکیه که ارتباطات خوبی با ایران دارد خبر داده است.»