معاون ارتباطات، آموزش و امور فرهنگی سازمان تربیت بدنی هدف از برگزاری نهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی را توسعه صنعت ورزش کشور دانست. حمید قاسمی با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی یکی از اقدامات مثبت و موثر در جهت معرفی آخرین دستاوردها و فناوری‌های علمی، تخصصی، فنی و سخت‌افزاری ورزش کشور است، افزود: باید تلاش کنیم که این نمایشگاه به لحاظ کمی و کیفی، رشد قابل توجهی نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشد.

قاسمی با بیان این مطلب که متاسفانه در دوره‌های قبل حضور تولیدکنندگان داخلی نسبت به واردکنندگان کالای ورزشی کم‌رنگ‌تر بوده است، افزود: سازمان تربیت بدنی وظیفه خود می‌داند در رفع مشکلات تولیدکنندگان به منظور توسعه کمیت‌ها و کیفیت‌های تولیدات خود و حضور موثر در بازارهای ملی و بین‌المللی که به حمایت‌های ویژه‌ای نیاز دارند، گام‌های موثری بردارد و یکی از اصلی‌ترین این گام‌ها، نزدیک‌کردن صنعت گران ورزش به دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و قانون گذار و اقدام مشترک برای رفع موانع این صنعت در کشور است.

وی تاکید کرد: امیدواریم تمامی نقش‌آفرینان و دست‌اندرکاران ورزش کشور از جمله تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تجهیزات ورزشی کشور، دانشگاه‌ها، رسانه‌های گروهی، فدراسیون‌ها، باشگاه‌ها، نشریات تخصصی و مشاوران این صنعت با حضور در این نمایشگاه به معرفی فعالیت‌ها و دستاوردهای خود به علاقه‌مندان به ورزش کشور بپردازند که این اقدام گامی است برای شناخت نقاط ضعف و قوت ما در عرصه صنعت ورزش و شناسایی فرصت‌ها و تهدیدهای احتمالی و مجالی است برای برنامه‌ریزی‌های استراتژیک در این حوزه ارزشمند.

حمید قاسمی در گفت‌وگو با دبیرخانه نهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی تصریح کرد: با توجه به اینکه مصرف‌کنندگان محصولات این نمایشگاه مردم هستند، سازمان تربیت‌بدنی کلاس‌های آموزشی خرید مناسب را برای مصرف‌کنندگان و بازدیدکنندگان برگزار می‌کند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی ورزش و تجهیزات ورزشی از ۲۷ تا ۳۰ مهرماه در محل آفرینش‌های فرهنگی هنری (سالن حجاب) برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به دبیرخانه نمایشگاه واقع در خیابان کریم‌خان زند خیابان پزشک، شماره ۱۲، طبقه هفتم، واحد ۵۳ یا با شماره ۸۸۹۱۹۴۲۵ تماس حاصل کنند.