ایران با شکست عراق به فینال جام ششم رسید

تیم ملی فوتبال ایران با پیروزی برابر عراق به دیدار فینال ششمین دوره رقابت‌های فوتبال غرب آسیا راه یافت تا امشب برای کسب پنجمین قهرمانی در این مسابقات با برنده دیدار تیم‌های کویت و یمن دیدار کند. دیدار مرحله نیمه نهایی ششمین دوره رقابت‌های فوتبال غرب آسیا - جام زر ماکارون - روز جمعه در ورزشگاه ملک عبدالله شهر امان بین تیم‌های ایران و عراق برگزار شد که در پایان شاگردان افشین قطبی با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست دادند و به فینال راه یافتند. گل‌های تیم ملی ایران را سیدجلال حسینی در دقیقه ۵۸ و محمد غلامی در دقیقه ۸۴ به ثمر رساندند.

بازی اصلی ما با عراق در جام ملت‌هاست

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از پیروزی دو بر یک برابر عراق در مرحله نیمه نهایی مسابقات غرب آسیا در اردن گفت که این پیروزی را به ملت ایران تقدیم می‌کنیم.

افشین قطبی پس از پایان این دیدار اظهار کرد: ازسوی کادرفنی، بازیکنان و کلیه اعضای تیم ملی فوتبال ایران حاضر در رقابت‌های غرب آسیا، این پیروزی غرورانگیز را به مردم ایران و خانواده شهدا تقدیم می‌کنیم و امیدواریم این پیروزی‌ها مقدمه‌ای بر بازی‌های درخشان و رسیدن به هدف کوتاه مدت تیم ملی یعنی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باشد. قطبی همچنین گفت: بازی اصلی ما با عراق روز ۱۱ ژانویه در ورزشگاه الریان دوحه و در نخستین بازی جام ملت‌های آسیا است. وی افزود: دیدار ایران و عراق به دلیل سابقه تاریخی دو کشور همیشه یک دیدار حساس بوده و این بار نیز چنین بود. در نیمه نخست از کار بازیکنان تیم ایران راضی نبوده، اما با صحبت‌هایی که در بین دو نیمه و همچنین تعویض‌هایی که انجام دادیم درنهایت تیم ایران موفق به پیروزی در این دیدار حساس شد. قطبی گفت: عراق قهرمان آسیا و یکی از بهترین تیم‌های این قاره است، اما بازی اصلی ما با این تیم در جام ملت‌های آسیا خواهد بود. وی گفت: ما در این دیدار با تاکتیک‌های مختلف بازی و حفظ توپ کردیم و با سازماندهی خوب در دفاع توانستیم کنترل بازی را دردست بگیریم، ضمن اینکه عراق هم یکی از بهترین بازی‌های خود را انجام داد.