تحسین تیم مغلوب

گروه ورزش- تیم ملی والیبال ایران با وجود ارائه نمایشی بسیار خوب و به یادماندنی مغلوب ایتالیا شد. دوشنبه شب در شهر میلان، والیبال جهان غیرت و شجاعت جوانان ایرانی را تحسین کردند. در سومین شب از هفدهمین دوره رقابت‌های جهانی والیبال تیم‌های ایتالیا و ایران در ورزشگاه مدیولانوم فوروم شهر میلان به دیدار هم رفتند که در پایان میزبان به سختی و با نتیجه نزدیک ۳ بر ۲ توانست قهرمان آسیا را شکست دهد.

شاگردان حسین معدنی در سومین شب از هفدهمین دوره رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان اگر چه برابر ایتالیا ۳ بر ۲ تن به شکست دادند، اما اعجاب آفریدند. تیم ملی والیبال ایران در حالی موفق شد، دو ست را از ایتالیای مدعی و پر آوازه بگیرد که ژاپن و مصر در بازی‌های خود برابر این تیم بدون گرفتن ست مغلوب شده بودند.تیم ملی والیبال ایران گیم‌های اول و دوم و پنجم این دیدار را با نتایج (۲۵-۲۱)، (۲۵-۱۰) و (۱۵-۱۳) به ایتالیا واگذار کرد و در گیم‌های سوم و چهارم با نتایج (۲۱-۲۵) و (۲۶-۲۸) ایتالیا را شکست داد. با توجه به پیروزی ۳ بر ۲ ژاپن برابر مصر تیم ملی ایران از دور رقابت‌های کنار رفت و از این گروه ایتالیا؛ مصر و ژاپن راهی دور بعدی مسابقات شدند. این باخت در حالی رقم خورد که بازیکنان و تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه شهر میلان به داوری مسابقه اعتراض داشتند. در کنار کادرفنی و بازیکنان که در جریان و همچنین پایان بازی به سوت‌های سر داور و کمک اول او اعتراض داشتند،‌ تماشاگران ایرانی حاضر در ورزشگاه نیز دست به اعتراض زدند.

علی سعیدلو،‌ رییس سازمان تربیت بدنی که برای تماشای بازی‌های تیم ملی والیبال ایران به ایتالیا سفر کرده است نیز از چگونگی قضاوت داوران این بازی بسیار ناراضی بود و از محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال ایران خواست تا در این باره به فدراسیون جهانی والیبال شکایت کرده و اعتراض ایران را نسبت به داوری نادرست در این بازی به اطلاع سران این فدراسیون برساند.

به اعتقاد وی، داوران در این بازی سر تیم ملی والیبال ایران را بریدند.حسین معدنی،‌ سرمربی تیم ملی والیبال در نشست خبری پایان بازی برابر ایتالیا گفت: با آن که از راهیابی به دور دوم رقابت‌ها بازماندیم، اما هرگز نمی خواهیم دست از کار بکشیم و قصد داریم، هر چه زودتر تمرین‌ها را برای بازی‌های آسیایی شروع کنیم. بازی‌هایی که تا یک ماه دیگر از راه می رسند.این چهارمین حضور تیم ملی والیبال ایران در مسابقات قهرمانی مردان جهان است. تیم ملی کشورمان در سه دوره گذشته این رقابت‌ها حتی در یک دیدار هم موفق به کسب نتیجه نشده بود.

والیبال ایران افسوس دیدار برابر مصر را می خورد که نتوانست از ضعیف ترین تیم گروه امتیاز بگیرد و در نهایت با شایستگی و به دلیل تجربه کم از دور رقابت‌ها حذف شد.