سرمربی تیم‌های ملی دوومیدانی معتقد است ایران تیم خوبی برای حضور در بازی‌های آسیایی گوانگجو دارد. بیژن شادمهر، مسوول کمیته آموزش فدراسیون دوومیدانی و سرمربی تیم‌های ملی اظهار کرد:

با نگاهی به رکوردهای تیم ایران در رقابت‌های غرب آسیا احساس می‌کنم، تیم خوبی برای بازی‌های آسیایی داریم. جدای مدال‌های کسب شده، رکوردهای به دست آمده بسیار خوب بوده و ما را نسبت به عملکردی مناسب در بازی‌های آسیایی امیدوار کرده است.

شادمهر با اشاره به عملکرد برخی از دوومیدانی‌کاران، ادامه داد: به نظر من یکی از بهترین ورزشکاران ایران در غرب آسیا مریم طوسی در 100 متر بود. شادمهر در مورد انتخاب تیم دوومیدانی ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی هم گفت: باید زودتر تیم را برای گوانگجو ببندیم. اگر کمیته اجازه بدهد، قصد داریم با 12 ورزشکار به گوانگجو برویم. این دوازده نفر نیز افرادی نزدیک به مدال هستند.

غیبت بانوان کاراته‌کار در گوانگجو قوت گرفت


احتمال عدم حضور کاراته‌کار زن ایرانی در بازی‌های آسیایی گوانگجو با حجاب اسلامی قوت گرفت. بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسوولان فدراسیون کاراته ایران با اتحادیه آسیا و فدراسیون جهانی، بانوان کاراته کار ما توانستند با حجاب اسلامی در مسابقات جوانان و امید آسیا شرکت کنند. عملکرد موفق این نفرات و کسب مدال‌های رنگارنگ موجب شد اتحادیه آسیا با ارسال فیلم این مبارزات به فدراسیون جهانی موافقت کند تا بعد از بررسی در جلسه هیات رییسه جهان درباره امکان حضور بانوان ایرانی در میادین رسمی بعدی تصمیم‌گیری شود. این درحالی است که شنیده‌ها حکایت از مخالفت فدراسیون جهانی با این طرح و ابلاغ آن به شورای المپیک آسیا دارد تا تیم بانوان ایران شانس خود را برای حضور با حجاب اسلامی در بازی‌های آسیایی گوانگجو از دست دهد.

تیم ملی ایران امروز عازم ایتالیا می‎شود


تیم ملی والیبال کشورمان به منظور حضور در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان امروز پنج‌شنبه با در اختیار داشتن 14 بازیکن از اتریش عازم ایتالیا می‎شود. تیم ملی والیبال کشورمان که در تورنمنت بین‎المللی و چهارجانبه اتریش شرکت کرده بود ساعت 10 صبح (به وقت محلی) این کشور را به مقصد فرانکفورت ترک می‎کند تا از آنجا راهی میلان ایتالیا محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان شود.