رضائیان امروز به روی تخته می‌رود
پنجمین روز رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان، نخستین روز رویارویی وزنه‌برداران ایران در این دوره از رقابت‌ها است. روزی که مرتضی رضائیان وزنه‌بردار دسته ۶۹ کیلوگرم کشورمان به روی تخته می‌رود.

در این وزن «هوی لیائو» از چین، دارنده مدال طلای المپیک 2008 پکن که سال گذشته نیز عنوان قهرمانی جهان را به دست آورد، برای دفاع از عنوان قهرمانی اش انگیزه‌های بسیاری دارد و با رکورد تقریبی 350 کیلوگرم در مجموع، شانس نخست کسب مدال طلای این وزن به شمار می‌رود. مرتضی رضائیان در مورد نخستین تجربه‌اش در رقابت‌های جهانی می‌گوید: «تمام تلاشم را می‌کنم تا در میان 6 وزنه بردار برتر این وزن قرار بگیرم و امتیاز خوبی برای کسب سهمیه المپیک 2012 به دست آورم. وی در مورد آخرین وضعیتش در آستانه برگزاری مسابقات دسته 69 کیلوگرم گفت: «تمام نگرانی من این بود که قبل از شروع دسته 69 کیلوگرم مسابقات جهانی آنتالیا، دوباره درد زانو به سراغم بیاید که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد و الان در بهترین شرایط جسمانی و روحی قرار دارم.»

از عملکرد کشتی آزاد راضی نیستم
نایب رییس فدراسیون کشتی گفت: برخی آزادکاران نتوانستند در رقابت‌های جهانی مسکو در حد انتظار ظاهر شوند و از عملکرد آنها راضی نیستم. محمد علی صنعتکاران با بیان این مطلب افزود: کشتی‌گیران ماه‌ها در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و تمرینات خوب و منظمی‌را زیر نظر کادر فنی مجرب پشت سر گذاشتند و بهترین امکانات نیز در اختیار آنها قرار گرفته بود. دارنده مدال طلای جهان ادامه داد: با فراهم شدن تمامی‌شرایط برخی آزادکاران در میدان جهانی در حد انتظار حاضر نشدند و آنچه که در توان داشتند در میدان مبارزه پیاده نکردند. معتقدم کشتی‌گیر باید تا جایی که توان دارد در میدان مبارزه بجنگند. حتی معتقدم گودرزی نیز پیش از دیدار فینال قانع شده بود وگرنه باید مدال طلا می‌گرفت.

بازگشت «میراسماعیلی» پس از ۲ سال
تیم ملی جودو ایران جهت حضور در مسابقات جام جهانی قزاقستان سی ویکم شهریور راهی این کشور می‌شود. مسابقات جام جهانی قزاقستان امتیاز کسب سهمیه المپیک دارد که تیم ملی ایران با شش جودوکار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند. آرش میر اسماعیلی جودوکار نامدار ایران پس از دو سال دوری از تیم ملی به عرصه بازگشته است و در وزن 66 کیلو راهی مسابقات خواهد شد.