سرمربی تنها مانع من است

دارنده دو مدال برنز جهان و طلای بازی‌های آسیایی گفت: سرمربی تیم ملی تنها مانع پیش روی من برای رسیدن به تیم ملی است. رضا یزدانی در مورد کنار ماندن خود از مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از مسابقات جهانی هم بی‌دلیل خط خوردم، چه رسد به بازی‌های آسیایی. اگر مصدوم بودم چطور سه تایم تمرین مسابقه‌ای قبل از جهانی انجام دادم؟ متاسفانه سرمربی تیم ملی مانع من می‌شود و دو سال است هر بار به بهانه‌ای مرا کنار می‌گذارد. چرا باید مربی تیم ملی مانع رسیدن یک کشتی‌گیر به تیم ملی شود؟

وی ادامه داد: تنها کاری که باید می‌کردم این بوده که در ایران در هر مسابقه‌ای همه را می‌بردم. نمی‌دانم دیگر چه کار باید بکنم تا به تیم ملی برسم. من راحت به تیم ملی نرسیده‌ام که این افراد به راحتی می‌خواهند مرا کنار بگذارند.

۱۲ سال زحمت کشیده‌ام و از مسابقات استانی به اینجا رسیده‌ام. مگر تیم ملی ملک شخصی افراد است که به خاطر این که از من خوششان نمی‌آید، مرا کنار می‌گذارند.

نفر سوم جهان در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ گفت: اگر من کشتی گیر ترسویی بودم دو مدال جهانی نمی‌گرفتم و قهرمان بازی‌های آسیایی نمی‌شدم. نمی‌دانم مربیان تیم ملی با من چه خصومتی دارند.

مردم دائم از من ایراد می‌گیرند که چرا به مسابقات جهانی نرفتی، اما نمی‌دانند که تقصیر من نیست، نمی‌دانند که من همه را شکست می‌دهم، اما باز هم کنار می‌مانم.

یزدانی در پایان گفت: پس از ۱۲ سال زحمت به تیم ملی رسیده‌ام، اما این افراد تیم بهترین روزهای کشتی و زندگی‌ام را از من می‌گیرند و دو سال است که مرا کنار می‌گذارند. این مسائل آدم را بی‌انگیزه می‌کند. دو روز پیش با یزدانی‌خرم صحبت کردم و گفتم من مقصر نیستم. نمی‌دانم باید چکار کنم و بالاتر از رییس فدراسیون نمی‌دانم به چه کسی باید این مشکلات را بگویم. همچنین اصغر ثمربخش و سلمان قادری برای پیگیری موضوع حذف نام رضا یزدانی از فهرست مسافران بازی‌های آسیایی گوانگجو، رییس و نایب‌رییس هیات کشتی مازندران امروز سه شنبه با یزدانی‌خرم دیدار می‌کنند.

در این باره رییس هیات کشتی مازندران گفت: قبل از مسابقات جهانی با مربیان تیم ملی صحبت کردیم تا رضا یزدانی برای بازی‌های آسیایی محک بخورد که قبول کردند، اما حالا نمی‌دانیم علت کناره‌گیری و عدم حضور یزدانی در بازی‌های آسیایی چیست.

اصغر ثمربخش در گفت‌وگو با مهر افزود: بعید می‌دانم آنها بخواهند روی این نظر پافشاری کنند. باید مهره‌سازی کنیم نه مهره‌سوزی در کشتی راه بیندازیم.

وی با بیان اینکه مربیان تیم ملی باید دست محبت بر سر جوان‌ها بکشند و این روش بهتر جواب می‌دهد، تصریح کرد: مهره‌سوزی به نفع کشتی ایران نیست و نباید چنین جوان‌هایی را یکی دو سال کنار بگذاریم و دوباره بیاوریم. رییس هیات کشتی مازندران همچنین گفت: حرف من نه تنها در مورد یزدانی بلکه مربوط به تمام جوان‌های کشتی ایران می‌شود.

ثمربخش در پایان در مورد نتایج مسابقات جهانی مسکو گفت: نمی‌شود گفت در مسابقات جهانی نتیجه خوبی گرفتیم، در مازندران مردم ما را زیر سوال می‌برند، در حالی که نقشی در تعیین تیم ملی نداریم، امیدواریم در بازی‌های آسیایی شادی را نزد مردم ببریم چون مردم توقع به حقی دارند.