دستمزد یک میلیارد یورویی ابراهیموویچ و همکارانش

باشگاه‌های ایتالیایی در فصل جاری روی هم رفته ۵/۸۰۲ میلیون یورو دستمزد به بازیکنان خود می‌پردازد که رکوردی تازه به شمار می‌آید. سری A در فصل جاری در پرداخت دستمزد بازیکنان از مرز یک میلیارد یورو عبور خواهد کرد و رکورد تازه‌ای را از این نظر به ثبت خواهد رساند. ۲۰ باشگاه حاضر در رقابت‌های سری A به صورت رسمی ۵/۸۰۲ میلیارد یورو را به عنوان دستمزد به بازیکنان‌شان پرداخت می‌کنند. رقمی که می‌تواند افزایش نیز داشته باشد.

به نوشته روزنامه ایتالیایی گاتزتا دلواسپورت این رقم با در نظر گرفتن جوایز و پاداش‌های ویژه بیش از یک میلیارد یورو خواهد بود. به این ترتیب پرداخت باشگاه‌های سرزمین چکمه‌ای نقشه‌های جغرافیایی دو برابر رقمی است که در سال ۲۰۰۶ به بازیکنان خود پرداخته بودند. این رقم در سال یاد شده ۵۴۶ میلیون یورو بود. میلان در پرداخت به بازیکنانش پیشتاز دیگر همتایان ایتالیایی‌اش است. روسونری پس از به خدمت گرفتن زلاتان ابراهیموویچ و روبینیو باید ۱۳۰ میلیون یورو دستمزد بپردازد. تنها دستمزد ایبرا ۹ و روبینیو ۴ میلیون یوروست.رقیب همشهری، اینتر در مکان دوم این رده‌بندی جای گرفته است. قهرمان فصل اخیر، رقابت‌های سری A و لیگ قهرمانان اروپا به ستارگانش ۱۲۱ میلیون یورو حقوق می‌دهد.

یوونتوس با یکصد، رم با ۸۳، فیورنتینا با ۷/۴۱، لاتزیو ۴۱ و جنوا ۷/۳۶ میلیون یورو دستمزد صرف بازیکنان خود می‌کنند. لوکا تونی در جنوا با ۴ میلیون یورو دریافت سالانه بیشترین دستمزد را در بین بازیکنان این تیم دریافت می‌کند.

صرفه‌جوترین باشگاه نیز چزنای تازه راه یافته به سری A است و تنها ۳/۸ میلیون یورو به تمام بازیکنانش دستمزد می‌دهد.

دریافت‌های بالای باشگاه‌های ایتالیایی از محل حق پخش تلویزیونی بازی‌هایشان به آنها امکان پرداخت این ارقام را فراهم می‌کند، آن هم در روزگاری که بسیاری از باشگاه‌های اروپایی به دلیل پیامدهای بحران اقتصادی دنیا با تنگناهای فراوانی روبه‌رو هستند.