نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت‌: برای کشور ما مایه ننگ است وقتی که بعضی ازتیم‌های ورزشی ما برای شرکت در مسابقات بین‌المللی به کشورهای دیگر می‌روند و از بعضی تپه‌ها می‌گذرند و به آن کشور پناهنده می‌شوند. آیت‌الله نمازی‌، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در مراسم تجلیل از بازیکنان تیم والیبال بارینچ اسانس کاشان ابراز تاسف کرد که چرا برخی ورزشکاران ایرانی به کشورهای خارجی پناهنده می‌شوند.

به گزارش ایلنا‌، آیت‌الله نمازی طی سخنانی گفت: یک ورزشکار ایرانی در نظام اسلامی‌ باید ورزشش همانند اقتصاد، علم‌، ارتش و پیروزی بانوان و جوانان در صحنه‌های بین‌المللی برای دنیا پیام‌آور و انقلابی باشد.

وی با تاکید بر اینکه یک ورزشکار ایرانی باید در سکوی ورزش درجهت ترویج دین اسلام فعالیت کند خاطرنشان کرد: هنر ورزشکار و مدیران و سرپرستان و مربیان ورزشی کشور جمهوری اسلامی ‌ایران در این است که بتوانند ورزش را با محتوای توحیدی آن آموزش و ترویج دهند کما اینکه مراجعه یک ورزشکار با محتوای توحیدی در صحنه بین‌المللی باعث خواهد شد که عده‌ای تحت تاثیر رفتارش قرارگیرند و مسلمان شوند، همانند یک خانم استرالیایی که در بازی فوتبال ایران با این کشور تحت تاثیر قرارگرفت و مسلمان شد.

وی سرپرستان، مربیان و مدیران ورزش را به رعایت دو چیز در ورزش توصیه نمود و خاطرنشان کرد: ورزش باید از نگاه فقه و اخلاق ورزشی مورد توجه جدی قرارگیرد و فوتبالی که در آن پای همدیگر را به عمد بشکنند حرام است و در نظام جمهوری اسلامی ‌ایران باید جای خود را در این دو چیز که فقه و اخلاق ورزشی است عوض و گنجانده شود.