به من نمره 20 بدهید

چهارم شهریور ۸۹ حضور علی سعیدلو در ورزش یک ساله شد. یک سال پس از انتخاب سعیدلو به عنوان رییس سازمان تربیت بدنی، او به خود و سازمان تحت مدیریتش نمره ۲۰ می‌دهد و می‌گوید: حتی یکی از اتفاق‌های ورزش در این یک سال اخیر هم کافی است که این نمره به ورزش کشور اختصاص داده شود. علی سعیدلو در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، در رابطه با عملکرد خود در ورزش، ورزش همگانی، بانوان، قهرمانی، راه‌اندازی شبکه ورزش، انتخابات و انتصابات، ساخت‌وسازها، تصویب یک درصد بودجه سخن گفت.

رییس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به این سوال که پس از یک سال از حضورتان در سازمان تربیت بدنی به خودتان نمره چند می‌دهید، گفت: طبعا انسان می‌خواهد همیشه نمره ۲۰ بگیرد. اگر توان یک فرد ۱۰ باشد و تنها از ۸ واحد آن استفاده کرده باشد، باید به آن فرد نمره ۱۶ یا ۱۸ داد، ولی احساسم این است که از زمان حضورم در سازمان تربیت بدنی و با توجه به مشورت‌هایی که از دیگران گرفتم و نظراتی که جمع کردیم، نمره‌ سازمان تربیت بدنی در این یک سال ۲۰ بوده است. بویژه اینکه در بعضی رشته‌ها، ‌قهرمانی‌هایی اتفاق افتاده که باید به آنها هم توجه کرد.

سعیدلو ادامه داد: ما در حوزه بانوان ظرف یک‌سال گذشته طوری حرکت کردیم که این بخش در سازمان تربیت بدنی دارای ساختار جدیدی شد. ما در بسیاری از موارد دیدیم که بانوان توانستند دستاوردهای بزرگ کسب کنند که از جمله آنها می‌توان به قهرمانی آتوسا پورکاشیان در مسابقات آسیا برای نخستین‌بار و کسب اولین سهمیه المپیک لندن توسط مه‌لقا جام بزرگ اشاره کرد. از نظر من ورزش بانوان امروز به جایگاه بسیار خوبی دست یافته و باید برای رسیدن به جایگاه واقعی‌اش بیش از اینها تلاش کرد.

عدم موافقت کمیسیون تلفیق با بحث اختصاص یک درصد بودجه نهایی نیست

رییس‌جمهور علاقه زیادی به ورزش دارد. دکتر احمدی نژاد در مراسم تقدیر از قهرمانان ملی اعلام کرد که بودجه ورزش با لطف خدا و عنایت دولت ۵ برابر می‌شود. در همین راستا نیز بحث اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های دولتی به ورزش در بودجه سال ۸۹ آمد. بحث عدم موافقت با این لایحه در کمیسیون تلفیق فعلا نهایی نیست و باید به صحن علنی مجلس برود. با پیگیری سازمان و رایزنی‌هایی که با نمایندگان مجلس صورت گرفته همچنین با نگاه ویژه رییس‌جمهور به ورزش امیدوارم بحث تصویب اختصاص یک درصد بودجه به ورزش تصحیح شود. ما از این بابت هیچ نگرانی نداریم و با توجه به نگرش مثبت نمایندگان مجلس امیدوارم مشکل بودجه هرچه سریع‌تر حل شود.

از انتصاب‌هایم راضی‌ام

ما مجامع انتخاباتی فدراسیون را در زمانبندی تعیین شده برگزار کردیم و با رای اعضا، روسای فدراسیون‌ها را انتخاب کردیم. در سازمان تربیت بدنی هم انتصاب‌هایی صورت گرفت که من از آنها راضی هستم. چرا که کسانی که منصوب شدند یا از خانواده ورزش بودند یا از متخصصان در امور ورزش بودند. این نشان دهنده رویکرد سازمان تربیت بدنی به مدیریت کردن مدیرانی از جنس ورزش است.

جای خالی شبکه ورزش در صدا و سیما احساس می‌شود

جای خالی شبکه ورزش در صدا و سیما احساس می‌شود. به همین دلیل ما با ضرغامی و سازمان صدا و سیما برای راه‌اندازی شبکه ورزش به توافق رسیده‌ایم . بخشی از اعتبارات نیز برای راه‌اندازی این شبکه تامین شده و می‌خواهیم با راه‌اندازی آن به ورزش کشور کمک کنیم. راه‌اندازی شبکه ورزش یکی از مهم‌ترین کارهایی است که در دستور کار ما قرار دارد.

مدیر باید با انگیزه و جدی باشد

می‌خواهم در سه سال آینده همچنان به توسعه ورزش همگانی در جامعه و گرویدن بانوان به ورزش ادامه دهم. توجه به ورزش قهرمانی، افزایش زیرساخت‌های ورزش بانوان از جمله مهم‌ترین اولویت‌های من از این پس خواهد بود. در بحث مدیریتی نیز باید از وجود افرادی با انگیزه، جدی در کار، ورزش دوست و ورزشی بهره گرفت تا ورزش بتواند به مسیر رو به رشد خود ادامه دهد.