هیچ اتفاقی همانند حجاب تیم فوتبال بانوان بازتاب جهانی نداشت

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور تربیت بدنی درباره عملکرد تیم فوتبال بانوان‌ایران در اولین دوره المپیک نوجوانان جهان عنوان کرد: مهم‌ترین نکته برای ما ‌این بود که بچه‌ها حجاب اسلامی‌را رعایت کنند و به بهترین شکل اعتقادات خود را به نمایش بگذارند. کیومرث هاشمی ادامه داد:‌این حرکت تیم بازتاب جهانی داشت، به گونه‌ای که سایت فیفا هم به آن اشاره کرد. هیچ کدام از رشته‌ها چنین بازتابی در سطح جهان نداشت. دوربین‌های زیادی در دهکده مسابقات حضور داشتند که از حجاب دختران‌ایرانی فیلمبرداری می‌کردند و برای خیلی از آنها‌این موضوع تازگی داشت.

معاون پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به سوالی مبنی بر‌اینکه اختلاف فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک و سازمان تربیت بدنی درباره نحوه پوشش تیم به سنگاپور کشیده و باعث‌ایجاد مشکلاتی شد، گفت: فدراسیون باید از قبل در‌این باره صحبت می‌کرد. البته اختلاف نظر طبیعی است، اما هیچ فاصله‌ای در بین ‌این نهادها وجود ندارد.

هاشمی ‌در خصوص اظهار نظر طیبه صفایی، عضو فراکسیون بانوان مجلس که از پوشش ‌این تیم ‌ایراد گرفته بود، تصریح کرد: حق هر نماینده‌ای است که صحبت کند و حرف‌هایش را بزند و باید به آن احترام گذاشت. به نظر آنها توجه می‌کنیم، ولی فکر می‌کنم حضور ‌این دختران با حجاب اسلامی‌ خیلی از مسائل را نشان داد و ثابت کرد.

وی در خصوص‌ اینکه بحث و اختلاف نظر درباره حجاب تیم بانوان تمرکز کادر فنی را از بین نمی‌برد، خاطرنشان کرد: به خانم مظفر سرمربی تیم گفتم در ‌این مسائل ورود نکند و تمرکز خود را به مسائل فنی معطوف کند.

بازی کردن با پوشش واقعا سخت است، اما بازیکنان ما با توجه به تعصب دینی خود به بهترین شکل در زمین حاضر شدند.