بازی با آمریکا یک چالش بزرگ است

«ماتیچ» سرمربی صربستانی تیم ملی بسکتبال، پس از پشت سر گذاشتن روزهای تلخ و شیرین، حالا در آستانه شانزدهمین دوره مسابقه‌های قهرمانی جهان قرار دارد. او که این روزها به دلیل مصدومیت «صمد نیکخواه بهرامی» و «حامد آفاق» به قول خودش با بدشانسی راهی استانبول خواهد شد، سعی دارد این ناراحتی را زیر چهره متفکرش پنهان کند.

«واسلین ماتیچ» در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا در ابتدا گفت: برای آماده شدن خوش‌شانس نبودیم و نتوانستیم به بهترین نحو ممکن آماده شویم. جام جهانی یک چالش بسیار بزرگ است و ما با یک سری مسائل غیر منتظره مواجه شدیم. «صمدنیکخواه بهرامی» و «حامد آفاق» به علت مصدومیت نمی‌توانند تیم را همراهی کنند و «پویا تاجیک» به علت خدمت سربازی ممنوع‌الخروج است. «جواد داوری» هم به سربازی رفته است. همه اینها مسائل غیرقابل پیش‌بینی‌ای هستند که برای تیم ملی به وجود آمدند.

وی ادامه داد: ما خیلی خوش‌شانس هستیم که در مسابقه‌های جهانی شرکت می‌کنیم. ما قهرمان آسیا هستیم و همه باید این مساله را بدانند. ما در مسابقه‌های آسیایی در بالاترین رتبه قرار داریم. حضور در جام جهانی و المپیک برای همه کشورها یک رویا است. این امر به اندازه کافی می‌تواند به تیم انگیزه دهد، اما مساله این است که ما نتوانستیم به خوبی آماده شویم. الان وقت گریه کردن نیست. همه ما دور هم جمع شده‌ایم و قوی‌تر از گذشته هستیم. ممکن است چند بازی را با اختلاف ببازیم. با این حال از نظر روحی قوی هستیم و برای بازی‌های بعد آماده می‌شویم.

وی تیم‌های هم‌گروه با ایران در جام جهانی را تیم‌هایی بسیار قوی توصیف و عنوان کرد: تیم ایران در سخت‌ترین گروه جام جهانی قرار دارد. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، گروه «B» سخت‌ترین گروه جام جهانی است. اما ما هم خیلی ضعیف نیستیم و به راحتی اجازه نمی‌دهیم هیچ تیمی از سد ما بگذرد. ما به سختی مبارزه می‌کنیم و بهترین عملکرد خود را به نمایش می‌گذاریم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران، بازی مقابل آمریکا را یک چالش بزرگ دانست و گفت: من هم متعلق به کشوری هستم که از لحاظ سیاسی با آمریکا در چالش است. اما ما قصد نداریم چون آمریکا قوی‌تر است عرصه را خالی کنیم بلکه با استقامت بیشتری مقابل آمریکا بازی خواهیم کرد. ما باید این بازی را انجام دهیم، چون این هم یکی از بازی‌های ما در جام‌جهانی است. با این حال مطمئنا بازی سختی مقابل آمریکا در پیش خواهیم داشت. این بازی ممکن است به نوعی سیاسی باشد، اما ما بدون توجه به این مسائل سعی می‌کنیم بازی خود را انجام دهیم. سیاسی بودن بازی با آمریکا چیزی نیست که تنها در روزنامه‌های ایران مطرح باشد. حتی در کشور خود من هم این مساله مطرح می‌شود که من قرار است با آمریکا بازی کنم. ماتیچ در پایان گفت: بسکتبال ایران در ۱۰ سال گذشته بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یکی از مهم‌ترین جنبه‌های زندگی اجتماعی ایران است. ما هم سعی می‌کنیم آنچه را که از ما انتظار می‌رود انجام دهیم.

برنامه دیدارهای ایران در بسکتبال قهرمانی جهان

رقابت‌های بسکتبال قهرمانی جهان ۲۰۱۰ ترکیه از روز شنبه ششم شهریور با حضور تیم ملی ایران آغاز می‌شود.

برنامه دیدارهای تیم ملی ایران به این شرح است‌:

شنبه ۶ شهریور‌: ایران - برزیل (ساعت ۲۱:۳۰ محلی - استانبول)

یکشنبه ۷ شهریور: ایران - کروواسی (ساعت ۱۹ محلی - استانبول)

دوشنبه ۸ شهریور: ایران - تونس (ساعت ۱۹ محلی‌، استانبول)

چهارشنبه ۱۰ شهریور‌: ایران - آمریکا (ساعت ۱۹ محلی‌، استانبول)

پنج‌شنبه ۱۱شهریور‌: ایران - اسلوونی (ساعت ۱۹ محلی‌، استانبول).