ذوب آهن در پی حفظ صدرنشینی

هفته ششم لیگ برتر امروز با برگزاری ۴ دیدار دیگر پایان می‌یابد. در حالی که ششمین هفته لیگ برتر دیروز (یکشنبه)، با ۵ دیدار آغاز شد، ۸ تیم دیگر نیز امروز به میدان می‌روند تا پرونده این هفته هم بسته شود.

در بازی‌های امروز‌، دو تیم صدرنشین لیگ یعنی ذوب‌آهن و پرسپولیس مقابل رقبای خود به میدان می‌روند. ذوب‌آهن در آبادان میهمان نفت است. سرخپوشان نیز بار دیگر در آزادی و مقابل شاهین بوشهر به میدان خواهند رفت.

نفت آبادان- ذوب‌آهن، ورزشگاه تختی آبادان: ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه

یک بازی کاملا دشوار برای هر دو تیم. اگرچه نفت پس از سه پیروزی پیاپی اکنون دو هفته است که شکست می‌خورد، اما همچنان در خانه تیمی خطرناک برای حریفانش محسوب می‌شود. کما اینکه آبادانی‌ها در بازی مقابل پرسپولیس نیز حریف قدرتمندشان را بسیار تحت فشار قرار دادند.

آلفرد کاسیمیرو سرمربی نفت نیز پس از انجام یکسری حرکات عجیب و غریب بعد از اخراجش و تحمل یک جلسه محرومیت از این بازی می‌تواند روی نیمکت تیمش بنشیند، اما در آن طرف میدان تیمی قرار دارد که با عملکرد خود باعث شده اهالی فوتبال باز هم از شانس بالایی برای قهرمانی سخن بگویند. شاگردان منصور ابراهیم‌زاده که به همراه استیل آذین تنها تیم‌های بدون باخت لیگ هستند، شادمان از پیروزی مقابل سپاهان در داربی اصفهان با انگیزه‌ای مضاعف پای به ورزشگاه آبادان می‌گذارند و همچنان در پی ادامه روند صدرنشینی خود هستند؛ چرا که می‌دانند پرسپولیس منتظر یک لغزش کوچک از سوی آنها است تا جایشان را در صدر جدول بگیرد.

پرسپولیس- شاهین بوشهر، ورزشگاه آزادی ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه

سرخپوشان پایتخت که فصل را بسیار خوب آغاز کرده‌اند اکنون ۱۲ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن را گرفته‌اند و مهم‌ترین تعقیب‌کننده ذوب آهن ۱۳ امتیازی در صدر جدول هستند. شاگردان علی دایی که تا این هفته تمامی بردهایشان با اختلاف یک گل بوده است به نظر می‌رسد کار چندان سختی مقابل حریف بوشهری و کسب چهارمین پیروزی پیاپی خود نداشته باشند.

کریم باقری یک هفته‌ای است که تمرین‌های خود را با تیم شروع کرده و شاید در این بازی برای دقایقی به میدان برود.

اما در آن سو تیمی حضور دارد که پرسپولیسی‌های کمی ندارد و حمید استیلی، علیرضا مرزبان، سعید عزیزیان و همچنین ایوان پتروویچ همگی سابقه مربیگری یا بازی کردن در پرسپولیس را دارند که این موضوع بر جذابیت‌های کار می‌افزاید. از آخرین باری که حمید استیلی و کادر فنی متبوعش در پرسپولیس حضور داشتند سه سال می‌گذرد که آنها سرخپوشان را به همراه افشین قطبی قهرمان لیگ هفتم کردند. تقابل مربیان جوان دو تیم نیز که هر دو هم زمانی در پرسپولیس و هم مدتی در تیم ملی هم بازی هم بوده‌اند قابل توجه است.

بازی تیم‌های تراکتورسازی و ملوان انزلی که قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه دیشب در ورزشگاه یادگار امام تبریز برگزار شود به امروز موکول شد.

سایر بازی‌های هفته ششم نیز به این شرح برگزار می‌شود:

‌ سایپا- راه‌آهن، ورزشگاه انقلاب کرج: ساعت ۲۱ و ۳۰ د قیقه

صبای قم- شهرداری تبریز، ورزشگاه یادگار امام قم، ساعت۲۱ و ۳۰ دقیقه