۱۴ ماه است هیچ حقوقی نگرفته‌ایم

شطرنج باز عضو تیم ملی گفت: وقتی که برای شطرنج، آماتوری هزینه می‌کنند نباید انتظار نتایج خوب داشته باشند. الشن مرادی با انتقاد از وضعیت شطرنج حرفه‌ای در ایران اظهار کرد: نزدیک به ۱۴ ماه است که کمیته ملی المپیک به شطرنج‌بازان تیم ملی حقوق نداده است. دو هفته برای حضور در مسابقات یونان یک مربی خوب روسی برای شطرنج آوردند، اما با دو هفته که نمی‌شود معجزه کرد. وقتی به فدراسیون هم درباره مشکلات مالی‌مان می‌گوییم می‌گویند که هرچه کمیته ملی المپیک و سازمان پول بدهد ما می‌توانیم به شما کمک کنیم. وقتی برای شطرنج، آماتوری هزینه می‌کنند باید توقع نتایج آماتوری هم داشته باشند.

تکمیل ناکامی ایرانی‎ها با حذف نوشاد عالمیان

با حذف نوشاد عالمیان از رقابت‏های رده سنی بزرگسالان و امید مسابقات تنیس روی میز پروتور جهانی چین، تیم ملی کشورمان به کار خود در این مسابقات پایان داد. نوشاد عالمیان که به عنوان تنها نماینده تنیس روی میز کشورمان به مرحله دوم مسابقات پروتور جهانی چین صعود کرده بود، در رده سنی امید این رقابت‎ها به مصاف «الکساندر شیبایف» رفت. عالمیان این دیدار را با نتیجه یک بر ۴ واگذار کرد و با قرار گرفتن در جمع ۱۶ بازیکن برتر این رقابت‎ها به کار خود پایان داد. نوشاد در مرحله مقدماتی رده سنی بزرگسالان همین مسابقات، این بازیکن روس که دارای رنکینگ ۱۲۸ بود را شکست داده بود.

اردوی تیم ملی بسکتبال در لیتوانی لغو شد

آخرین اردوی تیم ملی بسکتبال برای حضور در رقابت‎های قهرمانی جهان که قرار بود در لیتوانی برگزار شود، لغو شد. لیتوانی آخرین کشوری بود که سازمان تیم‏های ملی بسکتبال برای برپایی اردوی آماده‌سازی ملی‌پوشان در نظر گرفته بود. طبق برنامه قرار بود بازیکنان تیم ملی از امروز شنبه تمرینات خود را همراه با برگزاری دیدارهای تدارکاتی در این کشور پیگیری کنند و از همان‌جا راهی محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان شوند، اما این امر میسر نشد.

صعود کوچک‌ترین دخترسنگنورد به دیواره طبیعی

برای نخستین بار یک دختر سنگنورد ۹ ساله توانست در رده سنی نونهالان به دیواره طبیعی ۱۸۰ متری بند یخچال درمنطقه دربند صعود کند. شیدا آفرین زاد، دختر سنگنورد ۹ ساله تهرانی که ۳ سال است به طور رسمی به عضویت باشگاه سنگنوردی هیات کوهنوردی استان تهران درآمده و فعالیت حرفه ای سنگنوردی خود را آغاز کرده، توانست تنها دیواره طبیعی بند یخچال دربند را با طی ۲۵۰ متر طول مسیر، صعود کند. گفتنی است، این برای نخستین بار است که دیواره طبیعی منطقه دربند به عنوان تنها دیواره طبیعی شمال تهران در رده سنی نونهالان صعود می‌شود.