تماشاگران تبریزی هم می‌آیند

هفته پنجم لیگ برتر از امروز با ۵ بازی آغاز می‌شود که در حساس‌ترین بازی‌ها، استقلال برای نزدیک شدن به صدر جدول با نفت تهران بازی می‌کند و تراکتورسازی در اولین حضور طرفداران پرشورش میزبان ملوان بندر انزلی خواهد بود. استقلال، فصل را پر نوسان آ‎غاز کرده و پس از پیروزی در اولین بازی خود، یک باخت و دو تساوی را تجربه کرده بود، ولی در هفته پنجم موفق شد در یک بازی مقتدرانه با نتیجه سه بر صفر پیکان را شکست دهد. هر چند بعضی‌ها معتقدند، پیروزی با ‌این نتیجه حق آبی‌ها نبود و اگر اشتباهات ابراهیم میرزاپور، دروازه‌بان پیکان نبود، نتیجه دیگری رقم می‌خورد. استقلال در بازی فردا مجتبی جباری را به دلیل آسیب دیدگی در اختیار ندارد و فرهاد مجیدی و پژمان منتظری به دلیل محرومیت نمی‌توانند آبی پوشان پایتخت را همراهی کنند. استقلال امروز به مصاف نفتی می‌رود که اولین حضور خود را در لیگ برتر تجربه می‌کند. ‌این تیم با وجود ‌اینکه تجربه لیگ برتر را ندارد، خوب نتیجه گرفته و هم اکنون با ۶ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته است.

رونمایی از هواداران تراکتورسازی

تراکتور سازی هم امروز در حالی میزبان ملوان بندر انزلی است که هوادارانش برای اولین بار در‌این فصل می‌توانند تیم محبوبشان را تشویق کنند. هواداران‌این تیم دو جلسه از همراهی تیمشان محروم بودند. تراکتورسازی فصل پیش رکورد بیشترین آمار حضور تماشاگر در استادیوم را به خود اختصاص داد و از‌این نظر حتی از استقلال و پرسپولیس هم رکورد بهتری داشت. عدم حضور تماشاگر باعث شد که‌این تیم نتایج درخوری کسب نکند. تراکتور تاکنون غیر از بازی با راه‌آهن، پیروزی نداشته است.‌این تیم با ۵ امتیاز روی پله سیزدهم جدول‌ایستاده است. ملوان هم که فصل را با سرمربیگری فرهاد‌ پورغلامی‌آغاز کرده، هفته پیش اولین شکست خود را تجربه کرد و امیدوار است که بتواند در ورزشگاه یادگار امام از تراکتورسازی امتیاز بگیرد.

مس به دنبال خروج کامل از بحران

مس کرمان هم که فصل را با سه شکست پیاپی آغاز کرده بود، در دو بازی اخیر خود یک پیروزی و یک مساوی را کسب کرده است.‌این تیم در بازی قبل خود میهمان تیم پرستاره استیل آذین بود. مس در ابتدا از حریف خود پیش افتاد، ولی در انتهای بازی پیروزی را با تساوی عوض کرد.اگر مس می‌خواهد خود را به جمع مدعیان لیگ برتر برساند، باید در‌این هفته در ورزشگاه خانگی خود شهید باهنر، شاگردان مجید جلالی در فولاد را هم از پیش رو بردارد. مس هم اکنون ۴ امتیازی است و در رده پانزدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.‌این در حالی است که فولاد فصل را رویایی آغاز کرده است‌. آنها پس از شکست برابر استیل آذین، برابر استقلال پیروز شدند و مقابل سپاهان مدافع عنوان قهرمانی هم به نتیجه مساوی رسیدند. همین نتایج باعث شده تا مجید جلالی ادعا کند که تیمش می‌تواند افتخار خوزستان شود.

قهرمان بلند می‌شود؟

تیم سپاهان فصل را شایسته یک قهرمان شروع نکرده است.‌این تیم با خریدهای پرسروصدایش طرفدارانش را امیدوار کرد که بتواند اولین تیمی‌در تاریخ لیگ برتر باشد که از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند. سپاهان‌این فصل بازیکنانی مثل جانواریو، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، غلامرضا عنایتی، یانوش و جواد کاظمیان را خریده و به نظر می‌رسد نتیجه نگرفتن‌این تیم هیچ توجیهی نداشته باشد. هم اکنون سپاهان با ۶ امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار دارد. سپاهان باید برابر پاسی بازی کند که فصل را با سرمربیگری اصغر مدیر روستا عالی شروع کرده و هم اکنون با ۱۰ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد.

ماندن در کورس قهرمانی

تیم پیکان در حالی در ورزشگاه شهید رجایی از استیل آذین پذیرایی می‌کند که‌این بازی ممکن است آخرین فرصت احمدزاده باشد. پیکان در‌این فصل نتایج خوبی نگرفته و با یک امتیاز در قعر جدول رده‌بندی قرار دارد. استیل آذین هم که فصل را با دو پیروزی آغاز کرد، در سه هفته اخیر به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسیده تا برای ماندن در کورس قهرمانی فقط به پیروزی فکر کند. در ادامه بازی‌های هفته ششم، دوشنبه سایپا با راه‌آهن،‏ صبا با شهرداری تبریز،صنعت نفت با ذوب‌آهن و پرسپولیس با شاهین بوشهر بازی می‌کند. قرار است تمام بازی‌های ‌این هفته ساعت ۲۱:۳۰ برگزار شود.