IOC پیگیر مسابقه ندادن تکواندوکار ایران

ایسنا - بنا براعلام خبرگزاری تلگراف انگلیس، یک گروه ویژه از سوی کمیته بین‌المللی المپیک موضوع امتناع «محمد سلیمانی» از مبارزه با نماینده رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کنند. خبرگزاری تلگراف انگلیس، در گزارشی با انتقاد از عملکرد نمایندگان ایران برای رقابت نکردن با ورزشکاران رژیم صهیونیستی، اعلام کرد رییس کمیته بین‌المللی المپیک از دکتر شاماس مسوول بخش پزشکی این کمیته خواسته تا هرچه سریع‌تر موضوع محمد سلیمانی را پیگیری کند؛ چرا که علت حاضر نشدن «سلیمانی» در دیدار فینال تکواندو مقابل نماینده رژیم اشغالگر قدس مشکلات پزشکی اعلام شده بود.

یکی از سخنگوهای کمیته بین‌المللی المپیک با اشاره به این موضوع اظهار کرد: عکس رادیولوژی‌ای که از پای سلیمانی پس از انتقال به بیمارستان تهیه شده، هیچ نشانی از شکستگی یا مشکل دیگری را نداشته است، بنابراین گروه ویژه کمیته بین‌المللی المپیک دستور دارد تا هرچه سریع‌تر موضوع را بررسی و اعلام کند.

دو سبک فدراسیون ووشو منحل شد

در آخرین جلسه شورای ساماندهی سبک‌های رزمی دو سبک رزمی منحل شد. در این جلسه که با حضور گواری، احمد حلیم بردی شرعی، علی رغبتی، مدیران ستادی سازمان تربیت بدنی و روسای فدراسیون‌های تکواندو، ورزش‌های رزمی، ووشو، کاراته و نایب رییس فدراسیون کونگ فو برگزار شد دو سبک وینگ چون سنتی به مدیریت کامران پیرنیا و وودانگ به مسوولیت اکبر کوهزادی به دلیل عدم فعالیت موثر منحل شدند. این دو سبک زیر مجموعه سبک‌های فدراسیون ووشو بودند. با انحلال دو سبک وینگ چون سنتی و وودانگ، تعداد سبک‌های زیر مجموعه فدراسیون ووشو به عدد ۱۷ رسید.

ساحلی‏بازان ایران حریفان خود را شکست دادند

تیم‌های والیبال ساحلی کشورمان حریفان خود را در مرحله مقدماتی مسابقات تور آسیایی لیوپای چین شکست دادند.

در مرحله مقدماتی مسابقات والیبال ساحلی تور آسیایی لیوپای چین تیم A کشورمان در دیدار با هنگ‌‌کنگ B به پیروزی ۲ بر یک دست یافت. این تیم در گروه ۷ قرار گرفته است.تیم B ایران که در گروه ۵ مرحله مقدماتی قرار دارد نیز دو دیدار برگزار کرد و طی آن موفق شد تیم‏‎های هنگ‎کنگ A و قزاقستان B را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو بردارد. تیم‎های A وB والیبال ساحلی ایران با در اختیار داشتن بهمن قلی‌پور - مهدی معینی و کیا شوشتری زاده - اکبر خداوردی در مسابقات والیبال ساحلی تور آسیای لیوپای چین شرکت کرده است. این رقابت‎ها با حضور ۲۰ تیم برگزار می‏شود.

مسابقات والیبال ساحلی تور آسیایی لیوپای شوی چین در دو بخش مردان و زنان به مدت چهار روز پیگیری می‎شود. برای هر یک از این بخش‎ها ۲۵ هزار دلار جایزه نقدی در نظر گرفته است.