نجات دو کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات توچال

امدادگران جمعیت هلال احمر شمیرانات دو کوهنورد مفقود‌شده در ارتفاعات توچال را نجات دادند. امیر فتوحی، عضو تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمیرانات گفت: طی تماسی امدادگران در جریان مفقود شدن دو کوهنورد در «اوسون» قرار گرفتند. امدادگران با استفاده از علائمی همچون سوت و نور درصدد یافتن کوهنوردان مفقود شده بودند که به دلیل وجود درختان متعدد، امدادگران نتوانستند این دو کوهنورد مفقوده شده را بیابند. در تماس‌هایی که از طریق تلفن ماهواره‌ای با کوهنوردان داشته‌ایم متوجه شدیم که آنها در وضعیت جسمی خوبی به سر می‌برند، اما به دلیل سردی هوا قادر

به ادامه مسیر نیستند.

وی با بیان اینکه به دلیل تاریکی هوا عملیات امداد و نجات این دو کوهنورد نیمه کاره رها شد، گفت: ساعت ۸:۳۰ صبح شنبه، امدادگران امداد و نجات برای یافتن این دو کوهنورد درخواست اعزام تیم دوم امداد و نجات داشتند که با حضور آنان توانستیم این دو کوهنورد را در ارتفاعات «توچال» در مسیر داوودی پیدا کنیم.

سه بوکسور صغرسن در قهرمانی بوکس کشور

دبیر فدراسیون بوکس از ثابت شدن صغر سن بودن سه بوکسور، مشکوک بودن یک بوکسور دیگر و همچنین محروم شدن دو نفر در جریان مسابقه‌های بوکس قهرمانی جوانان کشور در گنبد خبر داد. همایون اردلان در گفت‌وگو با «ایسنا» گفت: مسابقه‌های بوکس قهرمانی جوانان کشور با قهرمانی کرمانشاه به پایان رسید، اما این رقابت‌ها نکات منفی را هم داشت. نکاتی که از یک سو منفی و از سوی دیگر می‌توان آنها را شروع یک کار بزرگ عنوان کرد. این نکته که آن را

این گونه توضیح دادم صغر سن بودن برخی بوکسورها و برخورد فدراسیون با آنها است که در گذشته انجام نمی‌شد.

وی افزود: در جریان این رقابت‌ها سه بوکسور به دلیل آنکه سن‌شان از سن قانونی بالاتر بود، شناسایی شده و از دور رقابت‌ها حذف شدند. در وزن مثبت ۹۱ کیلوگرم پیمان حسین‌پور از تیم توابع تهران چهار سال بالاتر از سن قانونی بود. یک دور هم مسابقه داد و پیروز شد، اما در دور دوم او را شناسایی کرده و اجازه مسابقه ندادیم. دیگر بوکسوری که صغر سن کرده بود هم از تیم توابع تهران است. علی عبدی بوکسور وزن ۶۴ کیلوگرم توابع هم به دلیل دستکاری در شناسنامه و آنکه سنش بالاتر از سن قانونی بود، نگذاشتیم در این رقابت‌ها مبارزه کند.

اردلان در مورد سومین بوکسوری که در این رقابت‌ها به صورت غیر قانونی حضور داشت، گفت: مهران بشتام بوکسور وزن ۹۱+ کیلوگرم کرمانشاه هم به دلیل آنکه شناسنامه‌اش مشکل داشت نگذاشتیم در این رقابت‌ها شرکت کند. او در همان وزن حسین‌پور بود. بدین ترتیب در این وزن دو بوکسور به صورت غیرقانونی می‌خواستند مبارزه کنند که نگذاشتیم.