چهارمی تیم ملی بسکتبال در جام چهارجانبه

سرمربی تیم ملی بسکتبال پس از کسب عنوان چهارمی در تورنمنت چهارجانبه «آدیداس کاپ استانبول» در نشست خبری گفت: قبل از هر چیز این پیروزی را به بازیکنان و مربی نیوزیلند تبریک می گویم. در بازی با نیوزیلند بازیکنانمان را ارزیابی کردیم و این برای ما بسیار مفید بود. پیش از این جام استانکوویچ را پشت سر گذاشتیم که سه بازیکن اصلی‌مان نبودند و تنها ۱۰ روز بازیکنان اصلی را برای هماهنگی در اختیار داشته‌ایم.

ماتیچ در ادامه افزود: در جام جهانی در گروه سختی قرار داریم. اسلوونی و کروواسی از قدرت‌های اروپا هستند. علاوه بر این که آمریکا و برزیل هم در این گروه قرار دارند.

وی همچنین به حامد حدادی تنها بازیکن ایرانی حاضر در NBA اشاره کرد و افزود: حدادی با اینکه در NBA به طور مرتب بازی نمی‌کند، اما حضورش برای ما یک غنیمت است و مسابقات جهانی فرصت خوبی است تا او خودش را نشان دهد.

همچنین صمد نیکخواه بهرامی، بازیکن تیم ملی بسکتبال ایران درباره دیدار مقابل نیوزیلند گفت: مقابل تیم قدرتمند نیوزیلند تا آخرین دقیقه تلاش کردیم و می توانستیم برنده دیدار هم باشیم، ولی در ۶ دقیقه پایانی بسیار بد بازی کردیم و فرصت‌های زیادی را از دست دادیم.

ما می‌توانیم در مسابقات جهانی نمایش خوبی داشته باشیم، اما در آنجا حریفان قدرتمندتر هستند و مانند رقیبان آسیایی نیستند. تیم‌ها در مسابقات جهانی دفاع بسیار خوبی دارند.

کشتی ایران در جام زیلکوفسکی پنجم شد

تیم پنج نفره کشتی ایران که در جام زیلکوفسکی لهستان شرکت کرده بود، درهیچ یک از وزن‌‌ها نتوانست به قهرمانی برسد. کشتی‌‌گیران ایران در این جام دو مدال نقره و یک برنز گرفتند.

مصطفی حسین خانی در ۶۶ کیلوگرم و احسان لشگری در ۸۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند. تنها مدال برنز تیم ایران را نیز علیرضا قاسمی در ۷۴ کیلو‌گرم گرفت. مسعود اسماعیل‌پور در ۶۰ کیلوگرم و رضا یزدانی در وزن ۹۶ کیلوگرم دیگر کشتی‌گیران ایران بودند که روی سکو نرفتند.

ایران در رده‌بندی تیمی نیز با ۳۶ امتیاز در رده پنجم قرار گرفت.

رده‌بندی تیمی: قزاقستان ۷۴ امتیاز، لهستان ۵۱ امتیاز، اوکراین ۳۹ امتیاز، روسیه ۳۹ امتیاز، ایران ۳۶ امتیاز و آمریکا ۲۷ امتیاز.

نتایج استادان شطرنج ایران در رقابت‌های ماینس

استادان شطرنج ایران بین ۷۰۱ شطرنج‌باز برتر دنیا در مسابقات فوق سریع مانیس آلمان خوب ظاهر شدند. در این مسابقات ۷۰۱ شطرنج‌باز شرکت کردند که در این میان ۴۴ استاد بزرگ، ۵۶ استاد فیده، ۴۴ استاد بین‌المللی، ۹ استاد بزرگ بانوان، ۶ استاد بین‌المللی بانوان و ۶ استاد فیده بانوان حضور داشتند.

در پایان یازده دور که در دو روز پیاپی برگزار شد، استاد بزرگ احسان قائم‌مقامی ۸ پیروزی، ۱ تساوی و ۲ شکست به دست آورد و با کسب ۵/۸ امتیاز و احتساب پوئن شکنی در مکان ۲۱ قرار گرفت.

۷ پیروزی، ۱ تساوی و ۳ باخت حاصل کار استاد بزرگ مرتضی محجوب بود که با این نتایج ۵/۷ امتیازی شده و با احتساب پوئن شکنی در مکان ۴۸ ایستاد.

استاد بزرگ الشن مرادی ابدی نیز در این رقابت‌ها ۷ پیروزی، ۱ تساوی و ۳ شکست را در کارنامه خود ثبت کرد و با ۵/۷ امتیاز، با احتساب پوئن شکنی در مکان ۵۰ قرار گرفت.

استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان در این مسابقات با ۷ پیروزی، ۱ تساوی و ۳ شکست ۵/۷ امتیازی شده و با احتساب پوئن شکنی در مکان ۸۲ قرار گرفت.

دیگر استاد بزرگ بانوان کشورمان، شادی پریدر نیز در این مسابقات، ۶ پیروزی، ۲ تساوی و ۳ باخت را در کارنامه خود ثبت کرد و با ۷ امتیاز و احتساب پوئن شکنی در جایگاه ۱۲۸ قرار گرفت.

شایسته قادرپور استاد بین‌المللی بانوان کشورمان نیز در این مسابقات موفق به کسب ۴ پیروزی، ۳ تساوی و ۴ باخت شد که این نتایج وی را ۵/۵ امتیازی کرده و با احتساب پوئن شکنی در مکان ۳۱۵ قرار داد.