باید با تیم‌هایی بزرگ‌تر از ارمنستان بازی کنیم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای حضور قدرتمندانه در جام ملت‌های ۲۰۱۱ آسیا باید با تیم‌هایی بزرگ‌تر از ارمنستان بازی کنیم. جواد نکونام که صبح دیروز در تمرین تیم ملی حاضر شد، درباره شرایطش برای ادامه حضور در اوساسونا و اینکه گفته می‌شد به علت تاخیر در پیوستن به تمرینات با تیم آماتور و جوانان اوساسونا تمرین کرده است، اظهار داشت:

این مسائل تنها در روزنامه‌های ایران مطرح می‌شد. حتی کسانی که اینجا بودند از من درباره اخبار جدایی‌ام از اوساسونا که در ایران منتشر می‌شد سوال می‌کردند.

هافبک تیم ملی ادامه داد: قرار بود شجاعی از اوساسونا جدا شود و من هم به توافق اولیه نرسیده بودم. در این مدت سایر گزینه‌ها را بررسی کردم تا شرایط موجود برای حضور در تیم‌های دیگر از جمله پاناتینایکوس را بررسی کنم. به همین دلیل مدتی دیر به تمرینات رسیدیم؛ اما برگشتیم و با اوساسونا تمدید کردیم.

نکونام افزود: قضیه طوری نبود که در مطبوعات ما منتشر شد و این‌گونه نبود که از مسوولان تیم عذرخواهی کرده باشیم و از حضور در تمرینات تیم اصلی منع شویم و با تیم جوانان تمرین کرده باشیم. ما برای یک سال دیگر به توافق رسیدیم و می‌مانیم. در تمرینات پیش فصل هم موفق به گلزنی در اردوی انگلیس شدم. این بازیکن درباره حضورش در تیم ملی گفت: تیم ملی من را خواست و در تمرینات حضور پیدا کردم.

نکونام تاکید کرد: بازی ایران با ارمنستان در روز فیفا است، بنابراین مسوولان اوساسونا نمی‌توانستند برای حضورم در تیم ملی ممانعت به عمل آورند. در آستانه جام ملت‌های آسیا هستیم و در آنجا با حریفان سختی بازی خواهیم کرد، بنابراین بهتر است برای آمادگی بیشتر با تیم‌های بزرگ‌تری نسبت به ارمنستان بازی کنیم. اگر تیم ملی قبل از سفر به قطر با تیم‌های بزرگ بازی کند، بهتر می‌تواند به نقاط ضعف خود پی ببرد.

نکونام در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی بازیکنان با تجربه را در اختیار دارد یا خیر گفت: بازیکن با تجربه به معنی واقعی در تیم ملی نیست، اگرچه برخی از بازیکنان در باشگاه‌ها چهره‌های سرشناسی هستند. به هر حال نسل جدید از بازیکنان وارد تیم ملی شده و برای بالا رفتن تجربه نیاز به زمان داریم. بنابراین باید صبر کرد تا نسل جدید فوتبال ایران تجربه لازم را به دست آورند.