چهار بازیکن‌ایران در جمع بهترین‌های والیبال
چهار نفر از بهترین‌های مسابقه‌های والیبال کاپ آسیا متعلق به‌ایران بودند. فرهاد نظری افشار، علیرضا نادی، سعید معروف و عبدالرضا علیزاده به ترتیب موفق به کسب عنوان باارزش‌ترین بازیکن، بهترین دفاع، بهترین پاسور و بهترین لیبرو شدند.

همچنین سان جای کومار از هندوستان امتیازآورترین بازیکن ‌این دوره از رقابت‌ها انتخاب شد. چوی چیانگ چون از تیم ملی والیبال چین بهترین اسپکر و وانگ مینگ چی یون از چین تایپه عنوان بهترین سرویس‌زن مسابقه‌ها را از آن خود کردند.
در روز پایانی دومین دوره از رقابت‌های AVC کاپ، تیم ملی والیبال‌ایران موفق شد در دیداری مقتدرانه با نتیجه ۳ بر صفر و در ست‌هایی با امتیازهای ۲۵ ـ ۱۸‌، ۲۵ ـ ۱۸ و ۲۵ ـ ۱۸ چین را از پیش رو بردارد و برای دومین بار پیاپی عنوان قهرمانی‌این رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد.‌ایران از ابتدای‌این مسابقه‌ها تیم‌های هند (دور مقدماتی)، چین تایپه، چین(دور مقدماتی)، ژاپن و هند را شکست داده بود.

کتیرایی: 10 مدال طلا می‌گرفتیم
سرمربی تیم کاراته جوانان گفت: اگر کاراته‌کاران در برخی اوزان اشتباه نمی‌کردند، از ۱۰ وزن، ۱۰ مدال طلا می‌گرفتیم.
علیرضا کتیرایی بعد از پایان مسابقات رده سنی 14-15 سال افزود: کاراته کاران به غیر از چند اشتباه کوچک، تمامی‌نظرات ما به اجرا درآوردند و توانستند نمره قبولی بگیرند. قبل از اعزام، فشار زیادی بر ما وارد می‌شد. خیلی‌ها تصور می‌کردند ‌این تیم به سرمربیگری من نتیجه نخواهد گرفت. خوشحالم که توانستم خودم را ثابت کنم. کتیرایی خاطر نشان ساخت: داوری‌ها خیلی خوب بود. باخت‌های ما به داوری ربطی نداشت و به خاطر کم کاری خودمان بود که شکست خوردیم.

صعود چهار پله‌ای تیم‏های ملی تنیس روی میز ایران
فدراسیون بین‎المللی تنیس روی میز (ITTF) در جدیدترین رده‎بندی تیم‎های ملی جهان، تیم مردان کشورمان را سه پله و تیم بانوان را یک پله ارتقا داد. رده‏بندی جدید ITTF مربوط به ماه اوت است. در این رده‎بندی که دربرگیرنده ۱۴۴ کشور جهان است، تیم ملی تنیس روی میز کشورمان با کسب هشت امتیاز دیگر و مجموع ۲۱۴ امتیاز سه پله صعود کرد و در رده ۳۶ جهان قرار گرفت.
تیم ملی کشورمان با این ارتقا بالاتر از تیم‎های آسیایی مانند تایلند و ویتنام قرار گرفت؛ ضمن اینکه فاصله خود را با انگلستان و ترکیه از تیم‎های مطرح دسته دو نیز کاهش داد. همچنین در بخش بانوان، تیم ملی کشورمان یک پله صعود داشت، بدین ترتیب که تیم بانوان با کسب 6 امتیاز و رسیدن به امتیاز 88 در رده 67 جهان قرار گرفت.
رنکینگ تیمی تنیس روی میز جهان هر دو ماه یکبار و با در نظر گرفتن امتیازات سه نفر نخست هر تیم در رنکینگ انفرادی منتشر می‏شود. رنکینگ انفرادی ماه اوت پینگ‌پنگ‌بازان مطرح جهان نیز منتشر شده است. نوشاد عالمیان، محمدرضا اخلاق‌پسند و مهران احدی سه نفر اول ایران در این رده‎بندی بودند. در بخش بانوان نیز ندا شهسواری، محجوبه عمرانی و پریسا صمدی سه بازیکن اول ایران هستند.

قهر تنها فینالیست ‌ایرانی دوحه
فارس- مربی سابق تیم ملی ژیمناستیک گفت: تنها فینالیست‌ایرانی بازی‌های آسیایی دوحه به واسطه بی‌مهری فدراسیون، ژیمناستیک را رها کرده است.محمدرضا خیرخواه با اشاره به سرخوردگی حمید رضا بابایی به واسطه بی توجهی فدراسیون اظهار داشت: ورزشکار مستعد ما پس از بازی‌های آسیایی دوحه با بی‌مهری کامل مدیریت جدید فدراسیون مواجه شد؛ به طوری که در نهایت ترجیح داد ‌این ورزش را در بخش قهرمانی کنار بگذارد. وی افزود: برای اعزام به اردوی هلند حمیدرضا بابایی در رقابت‌های انتخابی تیم ملی شرکت کرده و امتیاز کافی را به دست آورد حتی از سوی فدراسیون جایزه هم دریافت کرد؛ اما در نهایت بدون هیچ دلیل منطقی از ترکیب تیم حذف شد. ۴ سال است که خانواده ژیمناستیک بلاتکیف است و متاسفانه مربیان باتجربه ‌این رشته به حاشیه رانده شده‌اند.

افت شدید تنیس آمریکا
برای نخستین بار در سه دهه اخیر نام هیچ تنیسور آمریکایی در میان 10 ورزشکار برتر‌این رشته در جهان دیده نمی‌شود. در تازه‌ترین رده‌بندی فدراسیون جهانی تنیس نام اندی رادیک در میان 10 تنیسور برتر مرد جهان قرار نخواهد گرفت و به‌این ترتیب برای نخستین بار در 30 سال اخیر هیچ تنیس‌باز آمریکایی در میان 10 ورزشکار برتر‌این رشته جای ندارد. در رده‌بندی کنونی برترین‌های تنیس جهان در بخش مردان رافائل نادال بالاتر از نواک جوکوویچ و روجر فدرر درصدر جدول‌ایستاده است. اندی ماری، رابین سودرلینگ و نیکولای داویدنکو مکان‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند. خوان مارتین دل پوترو ، توماس بردیچ، اندی رادیک و فرناندو ورداسکو در میان 10 تنیسور کنونی برتر جهان جای دارند. آمریکا که از جمله کشورهای مدعی تنیس جهان به شمار می‌آید و بزرگانی همچون جیمی‌کانرز، جان مک انرو، پیت سمپراس و آندره آغاسی را در تاریخ تنیس خود می‌بیند، از سال 2003 تاکنون هیچ قهرمانی را در یکی از رقابت‌های گرند اسلم تنیس نداشته است. آخرین بار اندی رادیک در رقابت‌های آزاد آمریکا در سال 2003 توانست به قهرمانی دست پیدا کند؛ رخدادی کم سابقه که در تاریخ 42 ساله تنیس حرفه‌ای جهان بی‌سابقه بوده است.