دبیر فدراسیون: گریه و زاری کرد، آزادش کردیم

مسابقه‌های بوکس قهرمانی جوانان کشور در استان گلستان با درگیری و بازداشت یکی از مربیان به پایان رسید. درگیری و جنجال امری است که در سال‌ها بوکس معمولا با آن روبه‌رو بوده است، اما این‌بار درگیری به حدی بود که یک مربی تهرانی بازداشت و به کلانتری منتقل شد. به گزارش ایسنا، مسابقه‌های بوکس جوانان کشور در شهرستان گنبد برگزار شد که در جریان درگیر‌های این دیدار «غلامرضا کریمی»، مربی تیم توابع تهران با نظر مسوولان فدراسیون و شکایت داوران بازداشت و به کلانتری انتقال یافت.

غلامرضا کریمی در این‌باره به خبرنگار ایسنا گفت: داوران از همان روز اول حق ما را ضایع می‌کردند. این به حدی بود که خیلی از تیم‌ها حق خوری داوران را فهمیده بودند. ما خودمان هم با این مساله کنار آمده بودیم و کاری نداشتیم، اما در روز آخر در مرحله نیمه‌نهایی وقتی بوکسور ما از حریف جلو بود، داوران با دادن دو اخطار بیهوده آن هم بدون تذکر قبلی کار را به جایی رساندند که از فرط ناراحتی به روی رینگ رفتم و به این ناداوری اعتراض کردم.

وی افزود: تنها چیزی که من روی رینگ گفتم این بود که ای داوران حق‌خوری نکنید؛ چرا که بوکسورها زحمت کشیده‌اند. خطاب به هیات ژوری و داوران هم گفتم که شما چرا این کارها را می‌کنید. با این کارها بوکس خراب می‌شود. بعد از این گفته‌ها تمام تماشاگران مرا تشویق کردند.

مربی تیم بوکس توابع تهران با اشاره به اینکه سن داوران بوکس بسیار بالا است، گفت: آنها تنها برای تفریح به مسابقات لیگ می‌روند. این اعتراض من وقتی انجام شد که حق خوری‌ها به حد بالایی رسیده بود و بالاخره باید یک نفر جسارت می‌کرد و این مساله را می‌گفت. می‌دانم که محروم می‌شوم ولی این کار را کردم. کریمی یادآور شد: تنها جرم من اعتراض به ناداوری‌ها بود که پس از آن مرا مانند یک تروریست یا قاچاقچی دستبند به دست از سالن بیرون بردند آن هم جلوی تمام تماشاگران و شاگردانم. آیا این نحوه برخورد با یک قهرمان ملی درست است.

وی ادامه داد: چندی پیش در المپیاد ایرانیان در سیستان مسوولان تیم کرمانشاه، صابری سرپرست تیم ملی نوجوانان را کتک زدند، اما آن زمان هیچ کس دستگیر یا محروم نشد. چرا الان با من این کار را می‌کنند. این مسائل نشان دهنده بی‌قانونی در فدراسیون بوکس است. همایون اردلان، دبیر فدراسیون بوکس هم در این رابطه به خبرنگار ایسنا گفت: دستگیری و بازداشت مربی توابع تهران کاملا درست است، او روی رینگ فحاشی کرد و باید تنبیه می‌شد. او باید بیشتر از اینها تنبیه می‌شد؛ چرا که نظم و انضباط در بوکس را باید از یک‌جا شروع کنیم. وی افزود: اگر مربی توابع تهران دستگیر نمی‌شد شاید فاجعه‌ای در سالن بوجود می‌آمد؛ چرا که دوستان او می‌خواستند سالن را به هم بریزند. با شکایت داوران این مربی توسط ماموران امنیتی دستگیر و بازداشت شد. او تا نیمه شب بازداشت بود و پس از آن هم با عذرخواهی و گریه و زاری آزادش کردیم!

دبیر فدراسیون بوکس با تاکید بر اینکه این اتفاقات در گذشته هم وجود داشت و باید برخورد با آنها از یک‌جا شروع می‌شد، گفت: به جوانان باید درس متانت، ادب و اخلاق بدهیم. نه اینکه با گردن کلفتی و بی‌ادبی بخواهیم کار خود را پیش ببریم. این مربی می‌خواست همین کار را کند.

وی در مورد محرومیت «مصیب تیموری» و اینکه چرا او در مسابقه‌های جوانان شرکت کرد، گفت: درست است که فدراسیون او را محروم کرده بود و حق شرکت در این رقابت‌ها را نداشت، اما در جلسه‌ای که با ناطق نوری رییس فدراسیون داشت، عذرخواهی کرد و مربیان کرمانشاه هم تعهد کتبی دادند که دیگر این بوکسور بی‌انضباطی نکند. پس از این مسائل بود که او در مسابقات شرکت کرد. اردلان همچنین از پس گرفتن مدال طلای یکی از بوکسورهای کرمانشاه خبر داد و گفت: به دلیل صغر سن این بوکسور و استعلامی که ما از اداره ثبت گرفتیم، مدال طلایش پس گرفته خواهد شد.