سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به صحبت‌های پیش از بازی محمد مایلی‌کهن مبنی بر اینکه آنهایی که مسبب نرفتن تیم ملی ایران به جام جهانی شدند، اکنون به جای عذرخواهی از مردم به دنبال طلب‌شان از فدراسیون هستند، گفت: مگر شما داروغه‌ای که به خودت اجازه می‌دهی درباره‌ مسائلی که هیچ ارتباطی به کارتان ندارد حرف بزنید. به گزارش ایسنا علی دایی در نشست خبری بازی پرسپولیس ـ‌ سایپا افزود: من دوست‌های خوبی دارم که پیشنهاد دادند خاموش باشم، اما متاسفانه اگر دوباره چنین صحبت‌هایی اعلام شود مجبورم درباره مسائل مختلف صحبت کنم. من سه، چهار سال است که سابقه مربیگری در فوتبال دارم و کارنامه‌ام مشخص است، اما شما کارنامه آقایان را بررسی کنید و ببینید در فلان سال‌ها چه سوابقی دارند بعد صحبت کنید. من بدنبال گرفتن حقم از فدراسیون هستم و پای آن ایستاده‌ام.

دایی که کمی عصبانی به نظر می‌رسید، تاکید کرد: من حکم محرومیت این آقا را گرفته بودم، اما چون سرمربی تیم ملی شد از حقم گذشتم و اجازه دادم تا کارش را در تیم ملی ادامه دهد. او بزرگتر من است، اما من برای بزرگ‌تر خودم متاسفم، این رسمش نیست که او در قبال آن رفتارها چنین کند. من از بزرگتر خودم خیلی چیزها یاد می‌گیرم، اما در واکنش به چنین ادعاهایی که اصلا به او ارتباطی ندارد باید بگویم چرا باید عذرخواهی کنم؟ هنوز سه بازی دیگر از دیدارهای تیم ملی برای صعود به جام‌جهانی باقی مانده بود که علی دایی را برکنار کردند مگر آنها به من وقت دادند؟ مگر اتفاقات پیرامون جام جهانی ۱۹۹۸ یادتان رفته است؟ همین آقا را به دلیل نتایجی که تیم ایران گرفت از تیم ملی بیرون انداختند و «ویرا» برزیلی را سرمربی کردند و ما توانستیم به جام جهانی صعود کنیم.

دایی درباره صحبت‌های محمد مایلی‌کهن پیرامون عملکرد پرسپولیس در این مسابقه که گفته بود «بازیکنان پرسپولیس برای وقت کشی بعضا در این بازی خودشان را به زمین می‌انداختند و واقعا صد رحمت به تیم ملی بحرین» تصریح کرد: به نظر مایلی‌کهن احترام می‌گذارم و می‌گویم او تنها نظر خودش را گفته است. اما پرسپولیس عملکرد خوبی داشت و خوب بازی کرد و هم نتیجه را برد. این بازی بدون تماشاگر برگزار شد، بدون دوربین و خبرنگار که نبود. تلویزیون واقعیت‌های زیادی را از این مسابقه نشان داده است. بار فنی تیم پرسپولیس بهتر از سایپا بود و در نهایت منجر به پیروزی ما شد. وی ادامه داد: ببخشید بازیکن من لبش جر خورده (پاره شده) آن وقت چطور نباید به زمین بیفتد. سرمربی پرسپولیس همچنین در واکنش به بازی دوستانه تیم ملی با ارمنستان و جدایی چند بازیکنش از پرسپولیس گفت: موافق جدایی بازیکنانم نیستم. ظاهرا قرار است آنها را از یک‌شنبه تا پنج‌شنبه این هفته در اختیار نداشته باشم. سپس شنبه باید با تیم صنعت نفت در آبادان بازی کنیم. در این حالت قطعا هم به ملی‌پوشان پرسپولیس و هم به مجموعه تیم ما فشار وارد می‌شود. من از مسوولان می‌خواهم که این بازی را عقب بیندازند. مگر می‌شود ما چند بازیکن اصلی‌مان را نداشته باشیم و به محض برگشت آنها برویم در آبادان با نفت بازی کنیم؟ بالاخره قبل از هر بازی باید تمریناتی را انجام داد که با نبود آنها تمام برنامه‌های ما به هم می‌خورد.

دایی در واکنش به موضع‌گیری فدراسیون در قبال مربیان لیگ برتری مبنی بر اینکه اگر آنها انتقادهایی را پیرامون اردوهای تیم ملی مطرح کنند محروم خواهند شد، گفت: بیان چنین صحبت‌هایی که اشکالی ندارد. مگر اینجا قانون زور حاکم است؟ ما مملکت آزادی داریم و برای این آزادی جوان‌های زیادی را از دست دادیم و قطعا کسی نمی‌تواند به ما زور بگوید. من با نبود نفرات ملی‌پوشم چطور می‌توانم از آنها کار بکشم در طول هفته چطور می‌توانم اشتباهات تیم را رفع کرده و نقاط ضعف تیم را پوشش دهم.