این تیم ملی ژاپن در گوانگجو نیست

سرمربی تیم والیبال ژاپن گفت: تیم ملی فعلی ما که در مسابقات AVC کاپ شرکت کرده است، برای کسب تجربه به ارومیه آمده است. نوری یاکی ساکو افزود: هیچ‌کدام از بازیکنان فعلی ما امیدی ندارند که پیراهن تیم اصلی را بپوشند. چون آنها تازه از دانشگاه ورزشی ژاپن فارغ‌التحصیل شده‌اند و ما آنها را برای کسب تجربه در مقابل تیم‌های بین‌المللی و خوب آسیا به ارومیه آورده‌ایم. از جمع نفرات حاضر تنها «فوروتا» سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته و احتمالا فقط او به تیم اصلی ژاپن دعوت خواهد شد. وی با اشاره به اینکه پاسور و آبشارزن تیم اصلی ما مصدوم بودند و نتوانستند خود را آماده بازی کنند، گفت: به همین علت ترجیح دادیم با تیم ملی خود در این دوره از مسابقات AVC کاپ شرکت کنیم تا آنها را با کسب تجربه‌های بیشتر آماده مسابقات آینده تیم ملی اصلی خود کنیم.

نباید از کشتی انتظار قهرمانی داشته باشیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با امکاناتی که فدراسیون کشتی در اختیار دارد، نمی‌توان از کشتی انتظار قهرمانی در رقابت‌های مختلف جهانی را داشت. غلامرضا محمدی، با بیان این مطلب افزود: یکی از مشکلاتی که کشتی‌ از آن ضربه می‌خورد، امکاناتی است که در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد. مسوولان ورزش اگر می‌خواهند کشتی همیشه جزو مدعیان درجه یک دنیا باشد، باید امکانات جهانی را برای این رشته در نظر بگیرند. وی اظهار داشت: فدراسیون کشتی شش تیم ملی را زیر نظر دارد و مطمئنا اگر انتظار داریم کشتی در تمامی رده‌های سنی افتخارآفرین باشد، باید امکانات و بودجه اختصاص یافته با انتظارات‌مان تناسب داشته باشد. مسلما ابعاد مختلف فنی پنجم شدن تیم جوانان در رقابت‌های جهانی مجارستان و همچنین نتایج تیم نوجوانان در رقابت‌های آسیایی توسط مسوولان فدراسیون بررسی می‌شود، اما فراموش نکنیم که این مشکل باید به‌صورت ریشه‌ای برطرف شود. رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه در شهر مسکو؛ پایتخت روسیه برگزار می‌شود.

جام‌بزرگ: نمی‌دانم به گوانگجو می‌روم یا نه

مه‌لقا جام‌بزرگ پس از کسب نخستین سهمیه ورود به المپیک لندن در مسابقات قهرمانی تیراندازی جهان گفت: بسیار خوشحالم که برای خودم و ایران افتخار آفریده‌ام. ملی‌پوش تفنگ بادی ۱۰ متر ایران ‌ با بیان اینکه از کسب نخستین سهمیه ورود به المپیک لندن برای ایران و تیراندازی بسیار خوشحالم، اظهارکرد: از اینکه توانستم سهمیه بگیرم و باعث افتخار خودم و ایران شوم، بسیار خوشحالم. من در رقابت‌های جام جهانی استرالیا و چین نیز به عنوان نماینده ایران حضور داشتم. از آنجا حریفانم را شناخته بودم و روی حریفانم در مسابقات قهرمانی جهانی آلمان آشنایی پیدا کرده بودم. جام‌بزرگ در پاسخ به این پرسش که از این پس چه برنامه‌ای برای خود دارید، خاطر نشان کرد: از این به بعد کار من سخت‌تر شده است؛ چرا که بار مسوولیت بر دوش من سنگین‌تر شده است. من همه تلاشم را می‌کنم تا بتوانم خوب ظاهر شوم. در این مسابقات چهار نفر اول می‌توانستند سهمیه ورود به المپیک بگیرند. ما اصلا فکر نمی‌کردیم که بتوانیم سهمیه بگیریم. امیدوارم در طول دو سال آینده هم بهتر از این کار کنم تا اگر به المپیک اعزام شدم بتوانم نتایج خوبی کسب کنم.

جوانان ایرانی به سه مدال دیگر دست یافتند

دومین روز از دهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با کسب سه مدال رنگارنگ برای جوانان ایران آغاز شد.

دهمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی جوانان و امید آسیا با حضور ۳۵۵ کاراته‌کا از ۲۸ کشور روز گذشته در هنگ کنگ آغاز شد. دومین روز این مسابقات اختصاص به رقابت کاتاروها داشت که حاصل تلاش جوانان ایرانی تا به اینجای کار یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز بوده است. ابوالفضل شهرجردی در کاتای انفرادی رده سنی ۱۴- ۱۵ سال با شکست «جایا» از سریلانکا، «توماکی» از ژاپن، «پوهاگ» از هنگ کنگ و «محمد ادی» از اندونزی به مدال طلا دست یافت. این اولین مدال طلای انفرادی ایران در رقابت‌های کاتا قهرمانی آسیا بود. در کاتای انفرادی رده سنی ۱۷-۱۶ سال مهران قربانعلی پور در میان ۱۵ کاتارو به میدان رفت و با شکست رقبای خود به فینال راه یافت. وی «هاوارد» از هنگ کنگ، «کیشان» از یمن و «تسونگ» از مالزی را قبل از مبارزه نهایی شکست داد. قربانعلی پور برای کسب مدال طلا باید با «توشی فری» از ژاپن پیکار کند. کاتاروهای ایران در بخش بانوان هم دو مدال نقره و برنز کسب کردند. در کاتای رده سنی ۱۵-۱۴ سال فاطمه چیذری با برتری مقابل کاتاروهایی از مالزی، تایلند و هند راهی دیدار نهایی شد؛ اما در این مرحله به حریفی از ژاپن باخت و به مدال نقره بسنده کرد.