مجیدی، تنها ایرانی در جمع برترین‌ها

فرهاد مجیدی به عنوان چهل‌وسومین گلزن برتر دنیا معرفی شد. فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال دنیا تازه‌ترین رده‌بندی برترین گلزنان جهان را اعلام کرد که در این فهرست فرهاد مجیدی با ۵ گل زده در رده چهل و سوم این فهرست قرار گرفته است. مجیدی تنها ایرانی این فهرست است. در رده‌بندی جهانی دیه‌گو فورلان بهترین بازیکن جام جهانی با سیزده گلی که در طول این رقابت‌ها و در دیدارهای دوستانه به ثمر رسانده در صدر جدول قرار گرفته، داوید ویا با ۱۲ گل در رده دوم ایستاده و هرناندز مکزیکی با ۹ گل در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در میان ۱۰ نفر نخست رده‌بندی فدراسیون جهانی فابیو سزار بازیکن برزیلی‌الاصل تیم ملی قطر هم قرار دارد.

اولتیماتوم AFC به هند

باشگاه‌های هندی یا باید مقرراتی که کمیته ویژه فوتبال حرفه‌ای هند تدوین کرده را رعایت کنند یا برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا تا سال ۲۰۱۲ منتظر بمانند. به جز مقرراتی که برای لیگ قهرمانان آسیا تدوین شده کمیته کنفدراسیون فوتبال آسیا برای فوتبال حرفه‌ای هند هم از همه باشگاه‌ها خواسته است که بازیکنان باشگاه‌ها را از بازیکنان تیم های منتخب لیگ مجزا کنند.

در جلسه بین باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال هند، فدراسیون به باشگاه‌ها توضیح داد که فقط تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۰ فرصت دارند شرایط لازم را احراز کنند وگرنه راهی به لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۱ نخواهند داشت. تیم بازرسی کنفدراسیون فوتبال آسیا از روز ۲۳ اکتبر در هند خواهد بود تا در کنار بازدید از شرایط فوتبال باشگاهی دو کارگاه فوتبال را در این کشور برگزار کنند.

مورینیو: تیم من متکی به کاکا نیست

سرمربی رئال مادرید اسپانیا گفت: شک نکنید که تیم من متکی به کاکا نیست. خوزه مورینیو عنوان کرد: مصدومیت کاکا برای من خبر بدی بود؛ اما تنها برای چند دقیقه به فکر فرو رفتم و در همان چند دقیقه نیز مشغول تغییرات تاکتیکی بودم.

وی اظهار داشت: مربیگری من برای دنیای فوتبال ناشناخته نیست و همه می‌دانند که کار گروهی در تیم من حرف اول را می‌زند.

سرمربی سابق اینترمیلان ایتالیا ادامه داد: مهره‌های کلیدی تیم در هر پست حداقل دو نفر هستند و هیچ بازیکنی نیست که نبودنش باعث تخریب اندیشه‌های من شود. مورینیو یادآور شد: صد در صد به تیم خود اطمینان دارم و هیچ مشکلی بر سر راه قهرمانی ما نخواهد بود.

فتح‌الله‌زاده: به تیم ملی بازیکن نمی‌دهیم

مدیرعامل باشگاه استقلال با رد این موضوع که بازی استقلال و استیل آذین هم یک شهرآورد جدید در فوتبال ایران است، گفت: تنها شهرآورد مهم ایران و تهران بازی استقلال مقابل پرسپولیس است.

علی فتح‌الله‌زاده از تغییرات گسترده‌ای که در ترکیب تیم استقلال به‌وجود آمده است، یاد کرد و افزود: تا رسیدن به تیم خوب و قدرتمند استقلال هنوز فاصله داریم؛ اما در این شرایط هم اگر خوش شانس بودیم، می‌توانستیم به راحتی ذوب‌آهن را شکست دهیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با اشاره به اینکه از عملکرد بازیکنان این تیم در دیدار با ذوب‌آهن راضی است؛ اما از نتیجه حاصله نه، در مورد دیدار تیم ملی ایران برابر ارمنستان و تصمیم باشگاه استقلال در خصوص ندادن بازیکن به تیم ملی خاطرنشان کرد: به هر حال یا باید بازیکن ندهیم یا مقابل استیل آذین بازی نکنیم؛ زیرا میلیون‌ها هوادار استقلال نمی‌توانند شاهد ناکامی تیم خود باشند.

فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه تیم ملی هم ارزش و جایگاه خود را دارد و همه باید به موفقیت این تیم کمک کنند، خاطرنشان کرد: درست است که بازی با ارمنستان در روز فیفا قرار دارد؛ اما این قابل قبول نیست که شب بازی مهم با استیل آذین بازیکنان ملی پوش را به ما بدهند. قانون داشتن سه بازیکن در تیم ملی چرا نباید رعایت شود؟ اگر بازیکنان خود را به تیم ملی بدهیم باید زمان دیدارمان مقابل استیل آذین تغییر کند.