کاش تماشاچی داشت

گل‌ها: دقیقی(۲۹) برای شهرداری تبریز، جاسم محمد((۵۸) از روی نقطه پنالتی) برای تراکتورسازی تبریز

ورزشگاه یادگار امام، بدون تماشاگر

داور: محمود رفیعی اخطار: مهدی کیانی(تراکتور)، محسن نیسانی، بهنام داداش وند، کارلوس ادواردسوآرز (شهرداری تبریز)

اخراج: کیانی(۴۳)

تراکتور: مهدی ثابتی، محمد نصرتی، مصطفی اکرامی، داود دانشدوست (۷۰ مجتبی ترشیز)، مرتضی اسدی، علیرضا جلیلی، مهدی کیانی، کرار جاسم محمد (۸۴ لئوناردو پیمنتا)، مسعود ابراهیم‌زاده، محمد ابراهیمی، علی علیزاده (۴۶ الو ترائوره)

سرمربی: فراز کمالوند

شهرداری: علی رضایی، ابراهیم ابرقویی، محسن نیسانی، حبیب گردانی، رسول پیرزاده، رسول علیزاده (۶۹ محمد طهماسبی)، کارلوس ادواردو سوآرز، میثم بائو، وریا غفوری (۶۱ شهرام گودرزی)، بهنام داداش‌وند، سعید دقیقی (۶۶ علی کریمی)

سرمربی: اکبر میثاقیان

شرح گل: ۱ـ۰(شهرداری): در دقیقه ۲۹ سانتر بهنام داداش وند از سمت راست و ضربه سر سعید دقیقی تبدیل به گل اول شهرداری شد. ۱ـ۱(تراکتورسازی): در دقیقه ۵۸ خطای محسن نیسانی روی محمد ابراهیمی در داخل محوطه جریمه منجر به اعلام پنالتی شد که کرار جاسم محمد آن را تبدیل به گل مساوی کرد.

اتفاق ویژه: بعد از یک دهه دربی لیگ برتر در تبریز انجام گرفت و متاسفانه این دربی برخلاف همه دربی‌ها بدون تماشاگر صورت گرفت. شهرداری با این تساوی اولین امتیاز خود را در لیگ برتر به دست آورد. البته اخراج مهدی کیانی، هافبک تراکتور سازی، در دقیقه ۴۴ نیز در کسب این نتیجه بی تاثیر نبود.

بهترین بازیکن: حبیب گردانی بازیگردانی خوب و تاثیری که در اکثر حملات شهرداری داشت.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: هر چند تراکتورسازی تاکنون نتوانسته انتظارات کادرفنی را برآورده کند، اما نسبت به دو بازی قبلی در مقابل شهرداری هماهنگ‌تر بودیم. فراز کمالوند پس از دربی تبریز در جمع خبرنگاران افزود: من مطمئن هستم که پس از گذشت سه هفته دیگر از مسابقات، تراکتور سازی به شرایط ایده‌آل خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از نتیجه بازی مقابل شهرداری به جهت میهمان بودن راضی است، تصریح کرد: البته باید توجه داشت که تیم ما ۵۷ دقیقه ۱۰ نفره بازی را ادامه داد، اما با این وجود، تیم شهرداری را تحت فشار قرار دادیم. وی با انتقاد از عملکرد «مهدی کیانی» که منجر به اخراج وی شد، گفت: من به شدت با وی برخورد می‌کنم، چرا که اخراج بچه‌گانه وی باعث شد تا تیم ما سه امتیاز مهم این بازی را از دست بدهد. همچنین سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز نیز درباره این بازی گفت: با توجه به فرصت اندک برای آماده‌سازی تیم، من اطمینان دارم شهرداری در هفته‌های آینده وضعیت بهتری خواهد داشت.

اکبر میثاقیان پس از تساوی برابر تراکتور در جمع خبرنگاران افزود: هر چند نیاز به زمان زیادی برای هماهنگی تیم داریم، ولی در برابر تراکتورسازی تا حدودی نسبت به بازی‌های قبلی روانتر بازی کردیم.

میثاقیان گفت: در برابر تراکتورسازی و در نیمه اول، تیم شهرداری سرتر بود و به مراتب از حریف خود بسیار بهتر بازی کرد و اگر مهاجمان دقت بیشتری می‌کردند می‌توانستند گل‌های بیشتری را به ثمر برسانند.

وی اضافه کرد: اما در نیمه دوم و به دنبال ۱۰ نفره شدن تیم تراکتورسازی بازیکنان ما به دلیل کم تجربگی انگیزه‌های خود را از دست دادند و نتوانستند بازی نیمه اول را ارائه دهند. به همین جهت، تراکتورسازی هم چون ۱۰ نفره شد بسیار باانگیزه و راحت‌تر بازی را دنبال کرد و توانست گل خورده خود را جبران کند.