لجبازی‌های قطبی به فوتبال ایران لطمه می‌زند

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با انتقاد مجدد از برنامه‌های افشین قطبی گفت: سرمربی تیم ملی، ساز خودش را می‌زند و با لجبازی‌هایش به فوتبال ایران ضربه خواهد زد. پرویز مظلومی پس از تساوی یک بر یک تیمش برابر ذوب‌آهن اصفهان با بیان مطلب فوق در جمع خبرنگاران افزود: به نظر می‌رسد تعاملی بین فدراسیون، تیم ملی و باشگاه‌ها وجود ندارد. قطبی ساز خودش را می‌زند و با این لجبازی‌ها به فوتبال لطمه خواهد زد. باشگاه‌ها سازندگان بازیکن هستند و بازیکنان آماده را به تیم ملی تحویل می‌دهند، اما قطبی با این برنامه که به نظر می‌رسد با فدراسیون، کمیته فنی و نماینده باشگاه‌ها هماهنگ نیست برای لیگ و باشگاه‌ها مشکل ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه باید ارزش تیم ملی را حفظ کرد، افزود: قرار بود اوکراین به ایران بیاید، اما ارمنستان جانشین این تیم شد حالا به ما می‌گویند بازیکن خود را یکشنبه تحویل دهید و پنج‌شنبه نفرات به تیم بر می‌گردند، این در حالی است که ما جمعه یک بازی سنگین با استیل آذین داریم.

سرمربی تیم استقلال در این خصوص اضافه کرد: دوست داریم به تیم ملی کمک کنیم و هر کاری که از دست‌مان برآید انجام دهیم، اما نمی‌دانم قطبی این بازی را از کجا پیدا کرده است؟! چرا دیدارهای تیم ملی را در تهران نمی‌گذارند تا جلوی مردم ایران بازی کنند؟ اگر دو روز بازیکنان‌مان را می‌گرفتند اشکال نداشت، اما پس دادن آنها یک روز پیش از بازی مهم با استیل‌آذین به ما ضربه می‌زند.

وی ادامه داد: قطبی خودش را جای ما بگذارد، آن وقت ببیند می‌تواند جوابگوی تماشاگران استقلال باشد. پس از شکست برابر فولادخوزستان بسیاری از دوستان از ما انتقاد کردند، با این شرایط، اگر خدای ناکرده نتیجه بدی در دیدار با استیل بگیریم، آیا سرمربی تیم ملی پاسخگو خواهد بود؟

مظلومی با انتقاد دوباره از افشین قطبی، مدعی شد برگزاری دیدار دوستانه با تیمی چون ارمنستان به ارتقای سطح فنی فوتبال ایران کمک نمی‌کند و افزود: مگر قطبی صحبت‌های کمیته فنی را هم گوش می‌دهد؟ اصلا نمی دانم پس از جدایی یاوری و ذوالفقارنسب نماینده مربیان در این کمیته کیست. اما تنها باید بگویم ما در هفته‌های نخست لیگ، بازی‌های سخت و فشرده‌ای داریم و اگر این‌گونه بخواهند برنامه‌ریزی کنند، بازیکن خود را به تیم ملی نمی‌دهیم.

وی در ادامه انتقاداتش از تیم ملی تاکید کرد: ۱۵ روز در بهترین و مهم‌ترین روزهای آماده‌سازی تیم بازیکنان‌مان را گرفتند، زیرا دلیل آنها بسته شدن قرارداد اردوی اتریش بود. ما نفرات‌مان را به تیم ملی دادیم و در نهایت ضربه‌اش را خوردیم. ما قصد همکاری با تیم ملی را داریم، اما نمی‌دانم شاید قطبی بیکار است که مدام چنین برنامه‌هایی را برای تیم ملی در نظر می‌گیرد! شاید او می‌خواهد برنامه‌های خودش پر شود!

مظلومی در ادامه خطاب به مسوولان فدراسیون فوتبال گفت: یکی به داد ما برسد و پاسخگوی مشکلات ما باشد. فقط می‌توانم بگویم متاسفم.

وی همچنین در خصوص تصمیم داور در مردود اعلام کردن گل فرهاد مجیدی اظهار داشت: من روی خط بودم و مطمئنم مجیدی در آفساید نبود. ضمن اینکه داور یک پنالتی مسلم ما را هم نادیده گرفت. در مجموع از داوری هم راضی نیستم.