تقسیم امتیازات در عصر نه چندان جذاب

گل‌ها: فرهاد مجیدی (۳۹) برای استقلال، سیدمحمد حسینی(۷۹) برای ذوب آهن

ورزشگاه فولادشهر، تماشاگر۱۰ هزار نفر

داور: خداداد افشاریان اخطار: ماهینی،‌ حدادی‌فر، احمدی (ذوب‌آهن)، میداوودی، منتظری، امیرآبادی، آشوبی(استقلال)

ذوب‌آهن: شهاب گردان، سیدمحمد حسینی، فرشید طالبی، حسین ماهینی، قاسم حدادی‌فر، سینا عشوری، علی احمدی، اسماعیل فرهادی (۸۸ امید ابوالحسنی)، مهدی رجب‌زاده (۶۵ مجید نورمحمدی)، محمدرضا خلعتبری، محمد قاضی (۵۲ ایگور کاسترو)

سرمربی: منصور ابراهیم‌زاده

استقلال: محمد محمدی، حنیف عمران‌زاده، مهدی امیرآبادی، پژمان منتظری، فرزاد آشوبی، کیانوش رحمتی، فیلیپ آلویز دسوزا (۷۲ ایمان مبعلی)، ‌میلاد میداوودی، فرهاد مجیدی (۶۷جواد شیرزاد)، آندره لوییز(۹۲ آندرسو ریکاردو)، محسن یوسفی

سرمربی: پرویز مظلومی

شرح بازی: گرچه به نظر می‌رسید تک گل فرهاد مجیدی سه امتیاز کامل این بازی را به حساب استقلال واریز کند، اما بازی ایستای استقلالی‌ها در نیمه دوم نتیجه نداد و یک لحظه غفلت باعث شد که حسینی مدافع پیش‌تاخته ذوب آهن با ضربه محکم از زوایه مخالف بازی را به تساوی بکشاند. این دوگل مهمترین لحظات مسابقه نه‌چندان جذابی بودند که با نتیجه‌ای قابل انتظار به پایان رسید در حالی که استقلال در نیمه دوم با کنترل ذوب‌آهن به پیروزی بسیار نزدیک بود. پرویز مظلومی، سرمربی استقلال اما با تعویض فرهاد مجیدی شور تهاجمی تیم خود را گرفت تا ذوب آهن جلوتر بیاید و به گل برسد. جالب اینکه ذوبی‌ها از همان منطقه‌ای به گل رسیدند که در واقع پست سازمانی شیرزاد است؛ گرچه او جلوتر بازی می‌کرد و قرار بود نقش مهاجم تیم را بازی کند.

شرح گل:

۱ـ۰(استقلال): حرکت خوب دسوزا از جناح چپ، پاس تند و تیز عرضی او در شش قدم به فرهاد مجیدی رسید و ضربه بغل پای او از زیرپای گردان تبدیل به گل اول بازی شد.

۱ـ۱(ذوب آهن): پاس با سر اسماعیل فرهادی در پشت محوطه جریمه به حسینی رسید و او با شوت روی پای محکم توپ را وارد دروازه تیم استقلال کرد.

بهترین بازیکن: کیانوش رحمتی هافبک دفاعی استقلال پرتلاش و دونده ظاهر شد و نقش مهمی در تخریب بازی تهاجمی حریف داشت. به جز او محمد محمدی نیز روز کم اشتباهی را سپری کرد؛ گرچه در نهایت مقابل سیدمحمد حسینی تسلیم شد. در میان بازیکنان ذوب‌آهن هم خلعتبری پرتلاش و موثر بود.

اتفاق ویژه۱: تعویض فرهاد مجیدی و جواد شیرزاد تصمیم عجیبی بود و در نهایت هیچ امتیازی برای استقلال به ارمغان نیاورد، مجیدی طبق معمول با دلخوری زمین را ترک کرد تا از روی نیمکت شاهد گلزنی ذوب‌آهنی‌ها باشد.

اتفاق ویژه۲: پرتاب یک ترقه از جایگاه استقلالی‌ها به درون زمین باعث مصدومیت محمد قاضی هافبک ذوب‌آهن شد، برد این پرتاب آنقدر زیاد بود که تنها از رکورددارانی مثل احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا برمی‌آمد! بدون تردید این ترقه جریمه‌آور است، اما بعید است که کمیته انضباطی با توجه به میزبانی ذوب آهن این تیم را محروم کند، چون این، کار آبی‌ها بودند. البته استقلال هم نمی‌تواند جریمه شود، چون میزبان این بازی هم نبود.