معاون بانوان سازمان تربیت بدنی به دنبال دریافت اولین سهمیه ورود به المپیک لندن توسط مه‌لقا جام‌بزرگ گفت: جام‌بزرگ توانست با تلفیقی از تسلط در مهارت فنی و اخلاق فردی موفقیت بسیار بزرگی برای جامعه و ورزش زنان کسب کند. مرضیه اکبرآبادی در گفت‌وگو با «ایسنا»، اظهار کرد: جام‌بزرگ نشان داد که زنان توانایی بسیار زیادی دارند. او اولین سهمیه المپیک را برای ایران و تیراندازی کسب کرد. جام‌بزرگ جزو استعدادهایی است که به تازگی شناسایی شده است. او حدود یک سال و نیم است که به عضویت تیم ملی درآمده است. وی سال گذشته نیز در مسابقه‌های جام جهانی سیدنی، عنوان پنجمی را به خود اختصاص داد.

معاون بانوان سازمان تربیت بدنی از کاهش ۸۰ درصدی هزینه ثبت نام تیم‌های بانوان برای شرکت در رقابت‌های لیگ برتر رشته‌های مختلف خبر داد و به «ایسنا» گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته و توافقی که با سجادی داشتیم، هزینه ثبت نام لیگ بانوان ۸۰ درصد کاهش یافت و به همه فدراسیون‌ها ابلاغ شده است. تیم‌های بانوان اسپانسر ندارد؛ به همین دلیل ما برای تقویت و کمک به آنها این معضل را حل کردیم. بحث کاهش هزینه ثبت نام از فصل جاری در همه فدراسیون‌ها اجرایی می‌شود و این فدراسیون‌ها هستند که باید ۸۰ درصد مابقی را از طریق اعتبارات و از محل درآمدهای خودشان بپردازند.

اکبرآبادی درباره لباس تیم ملی فوتبال دختران المپیکی ایران که در گام نخست تایید نشده بود، یادآور شد: ما سعی کردیم مطابق با ضوابط کشور پوششی نزدیک به شرایط فیفا را مهیا کنیم.

تیم فوتبال زیر ۱۵ سال ایران دو هفته قبل برای تست اولیه با این لباس به تایلند رفت. تیم زیر ۱۹ ساله‌ها نیز چند روز قبل با همین لباس راهی تایلند شد. این لباس در ابتدا ایرادهایی داشت که اصلاح شد و اکنون مورد تایید سازمان تربیت بدنی است.

وی همچنین از ارسال نامه فدراسیون جهانی کاراته به فدراسیون ایران مبنی بر موافقت با حضور بانوان ایرانی با پوشش اسلامی در رقابت‌های رسمی آسیایی و جهانی خبر داد.