پرسپولیس در باخت استقلال را تنها نگذاشت

گل‌ها: سهراب بختیاری زاده(۱۲) محسن بیاتی‌نیا (۳۱) برای صبای قم، نوری(۳۳) برای پرسپولیس

ورزشگاه یادگار امام قم، تماشاگر ۸ هزارنفر

داور: محسن ترکی اخطار: حاجی‌زاده، نعمتی(صبای قم)

صبای قم: مهدی واعظی، سهراب بختیاری‌زاده، مرتضی کاشی، محسن بیات، وحید نعمتی، داوود حقی، ابوالفضل حاجی‌زاده، سعید خانی،‌ دسیلوا، علیرضا نیکبخت‌واحدی، محسن بیاتی‌نیا

سرمربی: محمود یاوری

پرسپولیس: علیرضا حقیقی، سیدجلال اکبری، شیث رضایی، علیرضا نورمحمدی، علیرضا محمد، تیاگو، مازیار زارع، محمد نوری، حمیدرضا علی‌عسگر، هادی نوروزی، غلامرضا رضایی

سرمربی: علی دایی

شرح بازی:

اولین شکست پرسپولیس در فصل تازه خیلی زود از راه رسید، صبا که با حداقل حمایت از طرفداران قمی به میدان آمده بود با گل زیبای سهراب بختیاری‌زاده از پرسپولیس پیش افتاد و با وجود دریافت گل تساوی از طرف محمد نوری باز هم با گل محسن بیاتی‌نیا از پرسپولیس پیش افتاد و توانست با کنترل بازی برتری خود را حفظ کند.

این در حالی بود که پرسپولیس فشار چندانی برای فتح دروازه حریفی که چندان هم از شرایط میزبانی‌اش سود نمی‌برد، به صبا نیاورد. با این حال در دقیقه ۹۵ صاحب یک پنالتی باد آورده شدند که این ضربه را تیاگو محکم به دستان واعظی کوبید. بعد از این ضربه مهدی واعظی بود که به سمت هواداران کم تعداد صبا می‌دوید و مثل یک گلزن شادی می‌کرد. این آخرین تصویر قابل ذکر بازی پرسپولیس و صبا است، مسابقه‌ای که به علی دایی یادآوری کرد لیگی دشوار پیش روی اوست، دشوارتر از جام حذفی پارسال که با قهرمانی او به پایان رسید. پرسپولیس دایی در این مسابقه مثل استقلال تیمی معمولی و نه چندان جذاب بود. تیمی که هرگز شبیه آنچه که علی دایی دوست دارد نیست، تیمی که اگر همین‌طور ادامه بدهد حریفان را امیدوار خواهد کرد... البته فعلا فقط دو هفته از مسابقات گذشته است، بهتر است که عجله نکنیم و منتظر باشیم.

شرح گل:

۱ـ صفر(صبا): در دقیقه ۱۴ کرنر داوود حقی با ضربه تماشایی سهراب بختیاری‌زاده منجر به گل اول صبا شد.

۱ـ۱(پرسپولیس): در دقیقه ۲۹ سانتر غلامرضا رضایی با ضربه بغل پای محمد نوری به گل تساوی پرسپولیس منجر شد.

۲ـ۱(صبا): در دقیقه ۳۳ اشتباه علیرضا محمد فرصت طلایی را نصیب محسن بیاتی‌نیا کرد تا این بازیکن با یک ضربه دقیق گل برتری صبا را به ثمر برساند.

اتفاق ویژه: تا آنجا که به خاطر می‌آوردیم زمین صبا حداقل در بازی پرسپولیس یا استقلال از تماشاچی لبریز می‌شد، اما در غیاب هواداران تراکتورسازی و نفت قمی‌ها هم به ورزشگاه نیامدند تا کم تماشاچی‌ترین هفته لیگ ایران شکل بگیرد.

بهترین بازیکن: مهدی واعظی دروازه‌بان تیم صبا به علت مهار توپ‌هایی که به سمت دروازه تیم صبا می‌آمد و در وقت‌های اضافه نیز یک پنالتی که تیم پرسپولیس گرفته بود را نیز با ضربه مشت دفع کرد.