میریام گونسالس، همسر اسپانیایی نیک کلگ، معاون نخست وزیر انگلیس با ارسال نامه‌ای به روزنامه تایمز، از آنها خواسته تا به‌این دلیل که سارا کاربونرو ، نامزد‌ایکر کاسیاس را مقصر پرت کردن حواس سنگربان تیم ملی اسپانیا و شکست‌این تیم در دیدار مقابل سوئیس اعلام کرده‌اند، عذرخواهی نمایند. سارا کاربونرو، نامزد ‌ایکر کاسیاس خبرنگار ورزشی یکی از شبکه‌های تلویزیونی اسپانیا است که ماتادورها را در اردویشان در آفریقای جنوبی همراهی می‌کرد. پس از شکست اسپانیا مقابل سوئیس در اولین دیدارشان در رقابت‌های جام جهانی، بسیاری از روزنامه‌ها از جمله روزنامه تایمز، معتقد بودند که حضور کاربونرو در ورزشگاه باعث پرت شدن حواس‌ایکر کاسیاس و در نهایت شکست ماتادورها مقابل سوئیس شده است.

اکنون خانم گونسالس در نامه‌ای به مسوولان روزنامه تایمز نوشته: «اکنون که اسپانیا قهرمان جام جهانی شده و کاسیاس روز یکشنبه ثابت کرد که با نادیده گرفتن حضور نامزدش در رقابت‌ها، دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای است، شاید بهتر باشد که شما از مسائلی که به آن دامن زدید، عذرخواهی کنید. عذرخواهی از سارا کار خوبی است، چرا که او تنها وظایف و مسوولیت‌های کاری اش را انجام می‌داد و‌این حرکتی ناشایست از سوی یک روزنامه است که چنین رفتاری را با یک خانم انجام می‌دهد.»

پس از ارسال‌این نامه، روزنامه تایمز در یکی از ستو‌ن‌هایش به‌این نکته اشاره کرده که هدف از انتشار ‌این صحبت‌ها، تنها بازتاب صحبت‌هایی بود که در میان هواداران تیم ملی اسپانیا شنیده می‌شد. در گزارش منتشره در روزنامه تایمز که با لحنی آشتی جویانه با خانم گونسالس منتشر شد، مسوولان ‌این روزنامه، قهرمانی تیم ملی اسپانیا را به همسر اسپانیایی کلگ تبریک گفتند.