٧/١ میلیارد دلار به اقتصاد آفریقای‌جنوبی تزریق شد

بر اساس برآورد تحلیلگران اقتصادی برگزاری رقابت‌های جام جهانی در آفریقای جنوبی باعث تزریق ۷/۱ میلیارد دلار دارایی‌های خارجی به اقتصاد این کشور شده است. کاناوارو جام را می‌آورد و ماندلا اهدا می‌کند

«فابیو کاناوارو» کاپیتان تیم ملی ایتالیا در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۰۶ آلمان فردی است که حمل جام در مراسم اهدای جوایز جام‌جهانی ۲۰۱۰ را عهده‌دار خواهد بود. کاناوارو پیش از آغاز دیدار فینال با جام قهرمانی وارد زمین مسابقه خواهد شد و نلسون ماندلا آن را به تیم قهرمان اهدا خواهد کرد.

اسکورت تیم ملی فوتبال هلند با جنگنده اف-۱۶

وزارت دفاع هلند روز شنبه اعلام کرد که یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ تیم ملی فوتبال این کشور را هنگام بازگشت به هلند در روز دوشنبه پس از پایان جام جهانی اسکورت خواهد کرد.

کلوزه به رکورد رونالدو نرسید

میروسلاو کلوزه که تنها یک گل با رکورد رونالدو برزیلی فاصله داشت تا بهترین گلزن تاریخ فوتبال جام جهانی لقب بگیرد، به دلیل آسیب دیدگی دیدار مقابل اروگوئه را از دست داد و نتوانست به این مهم دست پیدا کند. رونالدو درباره عملکرد کلوزه گفت: می‌خواهم به او تبریک بگویم. او واقعا فوق‌العاده کار کرد. از این که نتوانست مقابل اروگوئه به میدان برود متاسفم.

رضایت فیفا از عملکرد داوران جام‌جهانی

رییس کمیته داوران فدراسیون بین‌المللی فوتبال، فیفا، با ابراز رضایت از عملکرد داوران مسابقات جام جهانی فوتبال گفت عملکرد داوران موفقیت‌آمیز بوده است.

مارادونا بلد نبود مسی را به کار گیرد

آلفردو دی استفانو، اسطوره دنیای فوتبال گفت: مارادونا خوب از مسی استفاده نکرد. از نحوه حذف آرژانتین بسیار متاثر شدم. مسی از حمایت تدافعی خوبی بهره‌مند نبود و همیشه توپ را در شرایط نامناسبی دریافت می‌کرد. مسی هرگز نتوانست با سرعت بازی را دنبال کند و این در حالی است که سرعت ویژگی بارز فوتبال اوست.

سهمیه آسیا در جام جهانی ۴ یا ۵ تیم باقی می‌ماند

‌محمد بن‌همام، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا در جمع خبرنگارانی که از احتمال تغییر سهمیه ۴ یا ۵ آسیا در جام‌جهانی صحبت می‌کردند، با قاطعیت از تغییر نکردن این سهمیه حرف زد. ۴ تیم آسیایی به طور مستقیم به جام جهانی می‌روند و تیم پنجم باید در دو بازی پلی آف شرکت کند.