افشین قطبی سرمربی خیریه هنری-ورزشی

انجمن خیریه «دل شیر» به سرپرستی افشین قطبی صبح روز شنبه همزمان با عید مبعث رسول اکرم(ص) با حضور در شیرخوارگاه شبیر فعالیت خود را آغاز کرد. افشین قطبی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران و سرپرست انجمن خیریه «دل شیر» با حضور در شیرخوارگاه شبیر واقع در یکی از محله‌های جنوب شرق تهران، ضمن دیدار با کودکان خردسال این مرکز با مسوول شیرخوارگاه درباره تامین نیازهای این مرکز صحبت‌ها و توافقاتی را داشت.

قطبی در حاشیه این بازدید درباره اهداف تاسیس انجمن مذکور، گفت: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که تمام این بچه‌های کوچک فرزندان ایران هستند و با همکاری همه می‌توانیم به این شیرهای جوان کمک کنیم. این بچه‌ها امید و آینده کشور ما را رقم خواهند زد. من از ته قلب آنها را دوست دارم.»

وی گفت: «حرکت این انجمن در جهت اهداف خیرخواهانه است. دنبال مطرح کردن خودمان نیستیم، ما می‌خواهیم این حرکت خوب و پسندیده را بیش از پیش مطرح سازیم و این کارها بیشتر در عرف جامعه ما قرار گیرد. مهم عمل کردن است و نباید صحبت و شعارها در حد شعار باقی بمانند.»

قطبی گفت: «این انجمن روز به روز بزرگتر خواهد شد و از تمام ورزشکاران و هنرمندان، صنعتگران و متمولین کشور برای پیشبرد اهداف خیرخواهانه دعوت به همکاری می‌کنیم. ما می‌خواهیم این حرکت را بیش از گذشته ترویج دهیم و واقعا به ما انرژی زیادی می‌دهد. این کارها باید استمرار داشته باشد و معطوف به یک حرکت هم نشود.»

قطبی با بیان اینکه طرح اولیه تاسیس این انجمن از او بوده است، گفت: «از زمانی که پا به ایران گذاشتم در فکر چنین کارهایی بودم. من همیشه دوست دارم چنین کارهایی انجام دهم. معتقدم کسانی که خدا به آنها لطف کرده تا به موفقیت‌هایی دست یابند، باید این لطف را به هموطنانشان بازگردانند. این کار وظیفه آنها بود، وقتی این شانس را داشته‌اند که این چنین مورد عنایت خدا قرار بگیرند، باید این الطاف را به جامعه‌شان منعکس کنند.»

نیکی کریمی، عضو انجمن خیریه «دل‌شیر» نیز گفت: از تمام روابط و کانال‌هایمان استفاده می‌کنیم تا اقدام‌های خیرخواهانه با قدرت و استمرار بیشتری در جامعه از سوی افراد مختلف ادامه یابد.

وی افزود: استارت کار این انجمن در جریان بازدید از شیرخوارگاه شبیر زده شد و ما به طور رسمی کارمان را آغاز کردیم. در جلسه‌ای که با مسوول این شیرخوارگاه داشتیم، فهرستی از نیازهایشان را که فکر می‌کنم نیازهای کاملا معقول و کوچکی هم بود به ما ارائه کردند و همه اعضا پذیرفتند تا این نیازها را برطرف کنند. یکی از اعضای انجمن به نمایندگی از بقیه با مسوول این شیرخوارگاه در ارتباط خواهد بود تا کارها به سرانجام برسد.

وی گفت: همه اعضا از تمامی روابط و توانایی‌های خود استفاده می‌کنند تا برنامه‌های اینچنینی با قدرت و استمرار بیشتری رواج پیدا کند.

کریمی با بیان اینکه هدفمان از این اقدام ترویج فرهنگ کمک کردن در جامعه است، از پیگیری برای ثبت انجمن و تشکیل NGO خبر داد.

انجمن خیریه «دل شیر» توسط تنی چند از اعضای جامعه ورزشی و هنری کشور همچون نیکی کریمی، هنگامه قاضیانی و مصطفی زمانی فعال شده است.