لو: این حداقل افتخار بود

تیم ملی فوتبال آلمان پس از پیروزی سه بر دو مقابل اروگوئه در دیدار رده بندی جام‌جهانی ۲۰۱۰ آفریقای‌جنوبی با شایستگی روی پله سوم فوتبال جهان ایستاد. هرچند که آلمانی‌ها پس از شکست یک بر صفر از اسپانیا در مرحله نیمه نهایی از رسیدن به فینال محروم شده و از انگیزه لازم برای دیدار رده‌بندی برخوردار نبودند، ولی با این حال توانستند از سد حریف قدر خود از آمریکای جنوبی عبور کنند.

در حالی که دو تیم در نیمه اول با تساوی یک بر یک به رختکن رفته و در نیمه دوم نیز تا دقیقه ۸۲ دو بر دو مساوی بودند یک ضربه سر «سامی خدیرا» آلمان را صاحب پیروزی کرد.

این‌هافبک اشتوتگارت پس از آنکه مدافعان اروگوئه نتوانستند یک ضربه کرنر را از محوطه دور کنند با ضربه سر، نتیجه را سه بر دو به نفع آلمان تغییر داد.

دیه‌گو فورلان که در این دیدار نسبتا پایاپای مثل گذشته در تیم اروگوئه خوش درخشید، شانس آن را داشت تا در وقت تلف شده و در چند ثانیه پایانی بازی نتیجه را دوباره به تساوی بکشاند، اما ضربه آزاد او که در اوایل نیمه دوم با به ثمر رساندن یک گل، اروگوئه را دو بر یک پیش انداخته بود به تیر دروازه خورد و به گل دوم وی تبدیل نشد.

لحظاتی پس از گل اول فورلان، مارسل یانسن گل تساوی مجدد این دیدار را برای آلمان به ثمر رسانده بود.

در نیمه اول این دیدار که در ورزشگاه نلسون ماندلا پورت الیزابت و زیر باران شدید برگزار شد، توماس مولر در دقیقه ۱۸ آلمان را یک بر صفر پیش انداخته، ولی این گل وی ده دقیقه بعد توسط «ادینسون کاوانی» برای اروگوئه جبران شده بود.

گل‌های مولر و فورلان در این دیدار، آنها را از نظر تعداد گل با «داوید ویا» و «وسلی اسنایدر» بازیکنان هلند و اسپانیا با پنج گل برابر کرد.

اطلاعات آماری بازی اروگوئه و آلمان

به گزارش سایت رسمی فیفا، آلمان تیم سوم جام نوزدهم در پایان بازی برابر اروگوئه ۱۸ شوت به دروازه، ۷ شوت داخل چارچوب، ۱۱ خطای منجر به واکنش داور، ۳ آفساید و ۱۲ کرنر را ثبت کرد.

اروگوئه نیز در پایان این بازی بزرگ، ۱۶ شوت به سمت دروازه، ۷ شوت داخل چارچوب، ۱۳ خطا، ۲ آفساید و ۶ کرنر را رقم زد.

بازیکنان اروگوئه ۱۰۵ کیلومتر و ۷۵۹ متر دویدند و آلمانی‌ها ۱۰۷ کیلومتر و ۹۱۴ متر را ثبت کردند.

فوسیله از اروگوئه با ۷۰ پاس سالم و شواین اشتایگر از آلمان با ۱۱۳ پاس سالم بیشترین پاس را در ترکیب تیم خود به نام زدند.

آلوارو ریوس، بازیکن اروگوئه‌ای با ۲۸ کیلومتر بر ساعت و اوزیل با ۲۷ کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین بازیکنان میدان بودند.

بوت، دروازه‌بان آلمان با ۲۴ شوت بلند، فاصله جالبی با ۱۶ پاس بلند موسله‌را، دروازه‌بان اروگوئه داشت.

شواین اشتایگر از آلمان ۱۱ کیلومتر و ۱۰۳ متر دوید و پریرا از اروگوئه ۱۲ کیلومتر و ۹ متر را به نام خود ثبت کرد.

بهترین بازیکن میدان، مولر آلمانی شد که در مجموع ۱۰ کیلومتر و ۶۳۷ متر دوید و ۴۵ پاس سالم داد.

شاید بیش از آنچه توقع داشتیم به دست آوردیم

در پایان این بازی یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان در صحبت‌هایی به این نکته اشاره کرد که تیمش راضی و خوشحال به خانه بازخواهد گشت.

لو در پایان دیدار رده‌بندی که با پیروزی ۲-۳ آلمان مقابل اروگوئه همراه بود، گفت: «ما خوشحال و راضی به خانه برمی‌گردیم. ما در نیمه دوم نمایش خیره کننده‌ای را اجرا کردیم. در جریان این تورنمنت‌، می‌بینیم که تیم ما تلاش زیادی را انجام داد و به نتایج خوب و قابل قبولی دست یافت. از همین بابت احساس غرور می‌کنیم. تیم ما به تلاش ادامه داد و امیدوارم که این روند ادامه یابد.»

مربی باتجربه آلمانی گفت: «شاید بیشتر از آنچه انتظارش را داشتیم به دست آوردیم و به همین دلیل با سربلندی و احساسی خوب به خانه باز می‌گردیم.»

لو در بخش پایانی صحبت‌هایش در مورد ادامه حضور روی نیمکت مربیگری ژرمن‌ها گفت: «‌من نیستم که باید در این رابطه تصمیم‌گیری کنم. من به آرامش نیاز دارم و خودم را کنار کشیده‌ام. برای تصمیم‌گیری در مورد آینده تیم به زمان نیاز دارم.»

سرمربی تیم ملی اروگوئه نیز گفت: هر فوتبال شناسی بر این ادعا صحه می‌گذارد که ما برابر آلمان مستحق شکست نبودیم.

اسکار تابارس تصریح کرد: اروگوئه به خصوص در نیمه دوم سوار بر بازی بود و فرصت‌های بسیاری را از دست داد.

وی افزود: می‌توانستیم برابر آلمان به پیروزی برسیم، این آلمان ضعیف‌تر از آنچه که مقابل اسپانیا دیدم بازی کرد و ما از فرصت‌های خود درست استفاده نکردیم.

تابارس ادامه داد: به هر حال اطمینان دارم که مردم اروگوئه ما را به خاطر این شکست می‌بخشند و این فرصت را به سربازان کشورشان می‌دهند تا در چنین شرایطی برای آینده‌ای درخشان حرکت کنند.