هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ایران با حضور نواب، رییس اول و دوم، روسای کمیته‌های مسابقات و حراست و مسوول ستاد منشور اخلاقی و رفتاری فدراسیون فوتبال تشکیل شد. فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای با اعلام این خبر آورده است: «به منظور ایجاد وحدت‌رویه در فدراسیون فوتبال در خصوص مباحث مربوط به منشور اخلاقی پس از بحث و بررسی و برگزاری جلسات تخصصی با حضور ارکان فدراسیون فوتبال و تبادل نظر با کارشناسان اهل فن، مقرر شد که با توجه کامل به مبانی اخلاقی و رفتاری و جهت ضرورت استقرار اخلاق حرفه‌ای و به منظور پیشگیری از بروز تخلفات منافی با شان و حرفه فوتبال و ممانعت از رفتارها و عملکردهایی که ضرر و زیان مادی و معنوی برای فوتبال داشته و برای توسعه و رشد رفتارهای جوانمردانه و ترویج مبانی اخلاقی و رفتاری، منطبق با کدهای اخلاقی فیفا و منشور اخلاقی AFC و در اجرای مرامنامه رفتاری و منشور و آیین نامه اخلاق حرفه‌ای فوتبال ایران - هیات رسیدگی به تخلفات حرفه ای فوتبال ایران تشکیل خواهد شد».

این هیات با حضور مهدی تاج، نایب رییس اول فدراسیون و رییس هیات، عزیز محمدی، رییس سازمان لیگ برتر، غلامرضا بهروان، رییس کمیته مسابقات، مجتبی شریفی، رییس کمیته انضباطی و علی ایلکا، رییس کمیته حراست فدراسیون فوتبال به عنوان اعضا تشکیل جلسه خواهد داد.

همچنین علیرضا علیپور به عنوان دبیر با هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ایران همکاری خواهد کرد. در موارد مرتبط با فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتبال بانوان نماینده این کمیته‌ها در جلسات هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال ایران شرکت خواهد کرد.

مسلما این هیات در چارچوب مقررات و آیین نامه‌های مربوطه، کلیه دعاوی اهالی فوتبال پیرامون نابسامانی و برخی ناپاکی‌های محتمل و رفتارهای سوء اعضا را رسیدگی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

ضمنا هیات رسیدگی نسبت به شبهات و عملکردهایی که در چارچوب آیین‌نامه و کدهای انضباطی لحاظ نشده همسو با کدهای اخلاقی فیفا و AFC و منشور اخلاقی و رفتاری حرفه‌ای فوتبال ایران، صالح به رسیدگی بوده و گزارش عملکرد آن توسط دبیرخانه هیات به ریاست فدراسیون و هیات رییسه فدراسیون ارسال می‌شود.