درآمد کره شمالی از جام جهانی:  معادل دستمزد 43 هزار کارگر

کره شمالی بابت حضور در جام جهانی حداقل ۱۰ میلیون دلار سود کسب خواهد کرد. کره شمالی که توانست بعد از ۴۴ سال به جام جهانی راه پیدا کند، بابت حضور در مرحله نهایی جام جهانی ده میلیون دلار از فیفا پاداش خواهد گرفت. این مبلغ معادل دستمزد یک فصل ۴۳ هزار کارگر صنعتی این کشور است. فیفا به هر یک از ۳۲ تیم حاضر در آفریقای جنوبی یک میلیون دلار بابت هزینه‌های آماده‌سازی پرداخت می‌کند. درپایان رقابت‌ها هم به هر تیم (بدون توجه به نتیجه) هشت میلیون دلار دیگر اهدا خواهد شد.

علاوه بر این باشگاه‌ها به ازای حضور هر بازیکن در جام جهانی برای هر روز ۱۶۰۰ دلار پاداش دریافت خواهند کرد. این دوره از دو هفته قبل از جام جهانی و تا آخرین دیدار هر یک از بازیکنان محاسبه می‌شود.

در تیم کره شمالی غیر از سه بازیکن ۲۰ بازیکن دیگر در لیگ داخلی کشورشان توپ می‌زنند و با انجام محاسبه‌ای ساده باشگاه‌های کره‌شمالی حدودا ۹۶۰ هزار دلار هم بابت حضور این ۲۰ بازیکن دریافت خواهند کرد، البته با توجه به نظام کمونیستی کره شمالی تمام این مبالغ متعلق به دولت کره شمالی خواهد بود.

به این ترتیب سود ناشی از حضور در جام جهانی برای کره شمالی به بیش از ۱۰ میلیون دلار خواهد رسید.

البته این اعداد و ارقام تنها در صورتی است که کره شمالی در مرحله گروهی حذف شود، اما اگر کره‌ای‌ها بتوانند شگفتی را تکمیل کنند و به همراه برزیلی‌ها راهی دور بعد شوند ۹ میلیون دلار دیگر دریافت خواهند کرد.