انفجار در معدن الماس و ترس از حمله تروریستی

انفجار برنامه‌ریزی شده یک مین دینامیتی در معدن الماسی در نزدیکی ورزشگاه ساکرسیتی، برای ساعاتی ترس و وحشت را بر شهر ژوهانسبورگ حاکم ساخت. این اتفاقی بود که پیش از برگزاری دیدار دو تیم برزیل و ساحل عاج در این شهر رخ داد و ترس و نگرانی را در ژوهانسبورگ حاکم ساخت. در همان دقایق اول رسانه‌های محلی از احتمال وقوع یک حمله تروریستی خبر دادند، ولی مسوولان کمیته برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی بلافاصله این خبر را تکذیب کردند. ریچ ام خوند در صحبت‌هایی در این رابطه گفت: «هیچ انفجار یا حمله تروریستی در کار نیست. این صدای طبیعی انفجار در معدن الماسی در نزدیکی ورزشگاه بود.»

موج صوتی حاصله از این انفجار در درون ورزشگاه ساکرسیتی به وضوح به گوش رسید و این اتفاق زمانی رخ داد که کنفرانس فیفا در این ورزشگاه در جریان بود.

از سوی دیگر، در مرکز مطبوعات ورزشگاه گرین پوینت در شهر کابو محل برگزاری دیدار دو تیم پرتغال و کره‌شمالی نیز برای دقایقی ترس و وحشت حاکم شد.

زمانی که سگ پلیس در حال بازرسی چمدان یکی از اعضای تیم شبکه تلویزیونی پرتغال (آر تی پی) بود، صدای آژیرهای سالن به صدا در آمد. مسوولان بلافاصله درب سالن را بستند و از خبرنگاران خواستند که این مکان را ترک کنند، ولی بعد مشخص شد که آژیر اشتباها به صدا درآمده و هیچ مشکلی در کار نیست.