افشارزاده: خنده از لب‌هایمان رفته است

«هنوز پول نداده‌اند!» این جمله‌ای است که از ابتدای سال از زبان مسوولان کمیته ملی المپیک می‌شنویم. در حالی که همه می‌دانند سال ۸۹ سال مهمی برای ورزش ایران است. بهرام افشارزاده می‌گوید: «پیگیر بودجه هستیم. واقعا نمی‌دانم چرا به کمیته ملی المپیک پولی پرداخت نمی‌شود‌. گویا در گیرودار چرخه اداری گرفتار شده است.» به راستی چه زمانی مشکل بودجه کمیته ملی المپیک حل خواهد شد تا تنها دغدغه تیم‌های حاضر در گوانگجو پول نباشد؟

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، باز هم با بیان اینکه هنوز هیچ پولی به کمیته ملی المپیک پرداخت نشده است، گفت: ما همچنان منتظریم. بزرگترین مشکل ما در تدارک تیم‌ها کمبود بودجه است.

چه کسی در پرداخت بودجه به کمیته ملی المپیک تعلل می‌کند؟

معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی. دستور پرداخت بودجه داده شده است، اما درگیرودار چرخه اداری گرفتار شده است. من، علی آبادی و سعیدلو به شدت پیگیریم که هرچه زودتر این مشکل حل شود و بودجه را به ما بدهند.

زمانی تا المپیک نوجوانان سنگاپور و بازی‌های آسیایی نمانده است، دیگر صدای فدراسیون‌ها درآمده واقعا چه وقتی قرار است به شما پول بدهند؟

فدراسیون‌ها دارند کار می‌کنند و من از آنها می‌خواهم که با اعتبار خوبشان که پیش مردم دارند کارها را پیش ببرند. سعی می‌کنم با سعیدلو ملاقات داشته باشم و از او بخواهم تا زمان پرداخت بودجه کمیته ملی المپیک، مبالغی به فدراسیون‌ها کمک کند.

وقتی بحث پرداخت یک درصد از سهم سازمان‌ها به ورزش در مجلس تصویب شد، همه گفتند که دیگر در ورزش مشکل پول نداریم و با پنج برابر شدن بودجه باید پنج برابر بیشتر کار کنیم؟

اگر یک درصد پرداخت می‌شد واقعا بودجه ما پنج برابر می‌شد، اما بحث یک درصد باید دوباره به مجلس برود و آیین نامه آن مصوب شود. باید این موضوع سال گذشته مطرح می‌شد تا از ابتدای سال به ما پول می‌دادند تا بتوانیم خود را با فراغ بال بیشتری برای گوانگجو آماده کنیم. حال در این شرایط سخت و با مشکل کمبود بودجه خنده از لب‌های‌مان رفته است.

بعضی فدراسیون‌ها می‌گویند که در این شرایط نه می‌توان اردو برگزار کرد، نه تیم آماده کرد و نه در بازی‌های آسیایی موفق بود؟

خیلی از فدراسیون‌ها در مجموعه ورزشی آزادی و انقلاب اردو زده‌اند. تقریبا حالا همه رشته‌ها در ایران یا خارج از ایران در اردو هستند. متاسفانه باید این مشکلات را تحمل کنیم‌. من واقعا نمی‌دانم که چرا به ما پولی پرداخت نمی‌شود، اما باز هم این بحث را پیگیری خواهیم کرد.