ژرمن‌ها 900 کودک آفریقای جنوبی را به تماشای جام جهانی می‌برند

بازیکنان تیم ملی فوتبال آلمان در تصمیمی انسان‌دوستانه ۹۰۰ کودک اهل آفریقای جنوبی را برای تماشای سه بازی ژرمن‌ها در دور گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۰ به ورزشگاه می‌برند. به گزارش ایسنا، شاگردان یوآخیم لو با خرید ۳۰۰ بلیت برای هر یک از سه دیدار خود برابر استرالیا، صربستان و غنا، قصد دارند تا کودکانی از مناطق محروم آفریقای جنوبی را برای تماشای جام جهانی نوزدهم فوتبال به ورزشگاه ببرند.این بازیکنان همچنین هزینه جابه‌جایی و مراقبت از این کودکان را پرداخت خواهند کرد.

بازیکنان تیم ملی آلمان که کمپ آنها در فاصله ده‌دقیقه‌ای با حومه شهر دیپسلوت واقع شده است، می‌خواهند کاری برای کودکان و نوجوانان محروم آفریقای جنوبی انجام بدهند.

فیلیپ لام، کاپیتان تیم ملی فوتبال آلمان با عنوان کردن این مطلب افزود: «می‌خواهیم کاری انجام بدهیم، برای آنها که شاید این امکان را هیچ گاه نداشته باشند که در ورزشگاهی حاضر باشند».

لام و باستین شوآین اشتایگر در اقدامی نمادین چهار بلیت را به تندکو، ویلیام، هپی و جورج، چهار کودک اهل آفریقای جنوبی اهدا کردند.

بازیکنان تیم ملی آلمان برای انجام این کار خیرخواهانه چند صد میلیون یورو هزینه کرده‌اند.لام و شوآین اشتایگر در این مراسم نمادین همچنین بازوبند زرد رنگی را به دست داشتند که نشانه همکاری آنها با بنیاد خیریه نلسون ماندلا بود.