تبریز صاحب دو تیم در لیگ برتر شد

تیم فوتبال شهرداری تبریز روز جمعه با غلبه بر پیام مشهد در ورزشگاه ثامن الائمه پس از سال‌ها به رقابت‌های لیگ برتر ایران صعود کرد تا شهر تبریز صاحب دو تیم در رقابت‌های فصل دهم لیگ برتر شود. این تیم تبریزی در حالی که هنوز سه هفته به اتمام رقابت‌های لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور باقی مانده، حضور خود در لیگ برتر را مسجل کرد تا با خیالی آسوده و به دور از هر گونه مسائل حاشیه‌ای هفته‌های پایانی نسبت به حضور قدرتمندانه خود در لیگ برتر بیندیشد.

تیم فوتبال شهرداری تبریز در حالی به این مهم دست می یابد که با ۱۵ برد و هشت تساوی و جمع آوری ۵۳ امتیاز از ۲۳ بازی و بدون حتی یک شکست در گروه خود به مقام قهرمانی دست یافت که این مورد یک رکورد بی سابقه در این سطح از رقابت‌های فوتبال کشور است که شاید برای سال‌ها دست‌نخورده باقی بماند.

این تیم تبریزی که دهه ۷۰ نیز در رقابت‌های لیگ دسته اول جام آزادگان حضور داشت یکی از تیم‌های قدرتمند این رقابت‌ها بود که به همراه تراکتورسازی و ماشین سازی همواره از جمله تیم‌های رده بالای جدول به شمار می‌رفت، اما با نزدیک شدن به دهه ۸۰ و آغاز رقابت‌های لیگ برتر افول این تیم نیز مثل سایر تیم‌های تبریزی آغاز شد و حتی به دسته سوم لیگ باشگاه‌های کشور نیز سقوط کرد.

میثاقیان: شایسته صعود به لیگ ‌برتر بودیم

سرمربی تیم فوتبال شهرداری تبریز گفت: شایسته صعود به لیگ‌ برتر بودیم.

اکبر میثاقیان پس از پیروزی تیمش مقابل پیام مشهد افزود: شهرداری در این فصل لیگ دسته اول تیم بسیار خوبی بود و تا اینجا لیگ هنوز شکست نخورده است، ما کاملا شایسته صعود به لیگ برتر بودیم.

وی افزود: ۸ سال از لیگ دسته اول دور بودم، اما پس از بازگشت به این لیگ متوجه شدم که این لیگ تفاوت چندانی با لیگ برتر ندارد و بازی‌های آن به همان سختی لیگ‌برتر است.

سرمربی تیم شهرداری تبریز در خصوص ادامه همکاری‌اش با تیم شهرداری گفت: اگر مسوولان تیم بخواهند در لیگ‌برتر هم در شهرداری می‌مانم و امیدوارم بتوانم تیم خوبی را برای فصل بعد در این لیگ آماده کنم.