30 هزار نفر در «اقیانوس رنگ‌ها» شرکت کردند

کنسرت جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی پنج‌شنبه شب با حضور خیل عظیمی از دوستداران فوتبال با هنرنمایی شکیرا خواننده مشهورکلمبیایی و اجرای سرود «واکا واکا» در ورزشگاه «اورلاندو پایرتس» به مدت ۴ ساعت برگزار شد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت فیفا، در این کنسرت که یک روز پیش از آغاز رسمی نوزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال در ژوهانسبورگ برگزار شد، شکیرا، آلیشیا که یس، کی نان و بلک آید پیس به اجرای سرود waka waka که به معنای زمان آفریقا است، پرداختند.

مسوولان برگزارکننده مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی تصمیم گرفته‌اند که آیین گشایش مسابقات در دو روز پنج‌شنبه و جمعه برگزار شود.

در این مراسم باشکوه، ۳۰ هزار نفر از علاقه‌مندان فوتبال حضور داشتند. این مراسم به وسیله جوزف سپ بلاتر‌، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال‌، فیفا و یاکوب زوما، رییس‌جمهور آفریقای جنوبی گشایش یافت.

در طول برگزاری این مراسم، پرچم‌های رنگارنگ حاضران به سان اقیانوسی از رنگ‌ها، به این سو و آن سو می رفت و ویژگی خاصی به این جشن بخشیده بود. با وجود اینکه برای این افتتاحیه غیررسمی بلیت مخصوص فروخته شده بود، اما خیل عظیم جمعیت از صبح در این محل حضور داشتند و تعداد زیادی از آنها موفق نشدند در این ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری جای بگیرند.

مرحله دوم مراسم افتتاحیه نوزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی فوتبال نیز روز جمعه با حضور نلسون ماندلا و دیگر بزرگان سیاسی و ورزشی جهان در ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی برگزار ‌شد.