تربیت بدنی 2 میلیارد تومان کمک کند

حبیب کاشانی، سرپرست باشگاه پرسپولیس در رابطه با دیدار روز یکشنبه‌اش با رییس جمهور گفت: من در یک ساعتی که خدمت دکتر احمدی‌نژاد بودم مشکلات فصل نقل و انتقالات را برایشان مطرح کردم و به ایشان گفتم که در ایران اکثر تیم‌ها در اختیار کارخانه‌ها هستند و یکسری منابع درآمد تعریف شده دارند؛ اما پرسپولیس و استقلال این گونه نیستند و از این منابع درآمدی محروم هستند. بنابراین کار ما بسیار سخت است. با توجه به این که ما از حق پخش تلویزیونی و فروش بلیت محرومیم، اکنون بودجه‌ای در فصل نقل و انتقالات نداریم. تنها راه درآمدزایی ما جذب اسپانسر است که همه می‌دانیم هیچ اسپانسری حاضر نمی‌شود دو ماه مانده به آغاز لیگ با تیمی قرارداد ببندد و پیش پرداخت آن را نیز بدهد.

وی ادامه داد: ما برای اولین سال لیستی از درآمدها و هزینه‌ها به همراه بودجه باشگاه را به سازمان تربیت بدنی پیشنهاد کردیم که احتمالا با موافقت سعیدلو رییس مجمع باشگاه روبه‌رو شده است. همچنین به شخص رییس جمهور پیشنهاد کردم که بخشی از مبلغ کمکی سازمان به پرسپولیس در این زمان یعنی در فصل نقل و انتقلات صورت گیرد که دکتر احمدی‌نژاد نیز لطف کردند و در تماس با سعیدلو این نکته را بازگو کردند.

کاشانی افزود: بحث دیگری که خدمت رییس جمهور مطرح کردم این بود که امسال در فصل نقل و انتقالات قیمت‌های سرسام‌آوری برروی بازیکنان گذاشتند و این در توان باشگاه پرسپولیس نیست که با چنین قیمت‌هایی با دیگر تیم‌ها رقابت کند. برای مثال بازیکن مبلغی را پیشنهاد می‌کند که برای ما بسیار زیاد و از حد توان باشگاه خارج است، حتی بعضی بازیکنان شروطی برای گرفتن پول بیشتر می‌گذارند که عجیب و در نوع خود بدیع و تازه است؛ برای گل، پاس گل، پنالتی گرفتن، گل تاثیرگذار و همه اینها پول درخواست می‌کنند که در بعضی باشگاه‌ها این عمل انجام می‌شود و متاسفانه با وجود اینکه رقم قرارداد ثبت شده ۴۰۰ میلیون تومان است؛ اما اگر همه این آیتم‌ها را به حساب بیاوریم نزدیک به ۷۰۰- ۶۰۰ میلیون می‌شود که این ارقام برای باشگاه ما وحشتناک است.

وی اضافه کرد: ما از سازمان تربیت بدنی درخواست کردیم دو میلیارد تومان پیش از شروع فصل به ما کمک کند که یک میلیارد آن مربوط به مطالبات معوقه بازیکنان از فصل قبل است (پرداخت ۱۷-۱۸ درصد قراردادها باقی مانده است). یک میلیارد دیگر را نیز برای فصل نقل و انتقالات نیاز داریم؛ چرا که ما هم اکنون بودجه‌ای برای خرید بازیکن نداریم. ما امسال علاوه بر فوتبال در فوتسال، تیراندازی و فوتسال بانوان نیز تیم داریم که سعی داریم از طریق منابع درآمدی‌مان از قبیل اسپانسر، حق پخش، فروش بلیت و سازمان هواداران در کل مبلغ ۵ میلیارد تومان درآمدزایی کنیم و ۵۰ درصد باقیمانده را نیز قرار است سازمان پرداخت کند.