تیم‌های قوی تر از ایران هم به جام جهانی نرفتند

علی کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون به همراه مهدی محمد نبی، دبیرکل و عباس ترابیان، رییس کمیته بین‌الملل دوشنبه شب وارد ژوهانسبورگ شدند تا شاید جای خالی تیم ملی ایران را بیش از پیش احساس کنند. کفاشیان در بدو ورود به فرودگاه به «فارس» گفت: مسابقات جام جهانی برای کشورهای مختلف جهان اهمیت فراوانی دارد و بی دلیل نیست که همه دولت‌ها توجه ویژه ای به فوتبال ملی کشورشان دارند.

او تاکید کرد: در این دوره غایب جام جهانی هستیم و این موضوع با حضور در ژوهانسبورگ بیشتر حس می‌شود، اما نباید افسوس گذشته را خورد؛ چرا که ۷۵ درصد از تیم‌های ملی کشورها که برخی از آنها قدرتشان بیشتر از ایران است در جام جهانی حضور ندارند. باید تلاش کنیم از ناکامی ‌فعلی درس گرفته و در دوره بعدی با قدرت راهی جام جهانی شویم. هدف ما این است که یک تیم قدرتمند برای جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بسازیم. نباید در دوره بعدی کار ما به اما و اگر بکشد بلکه با قدرت وارد شویم و تا مراحل بالا صعود کنیم.

کفاشیان درباره علت حضورش توضیح داد: در کنگره فیفا حاضر می‌شویم و در همین جلسه بحث‌های مالی کلان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این موضوع نشان می‌دهد بودجه در فدراسیون‌ها اهمیت زیادی دارد و نباید از این موضوع غافل شویم، همچنین در کنار مدیران ارشد فدراسیون بین‌المللی فوتبال جلسه ای برگزار می‌کنیم و در کنار موارد کلان به احتمال زیاد با مسوولان فدراسیون روسیه برای برگزاری دیدارهای دوستانه مذاکراتی انجام خواهیم داد. علاوه بر فدراسیون فوتبال روسیه قصد داریم با چند مسوول دیگر صحبت‌هایی داشته باشیم.