رییس سازمان تربیت بدنی با تاکید بر‌اینکه ‌این سازمان موضع گیری یکسان نسبت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و رسیدگی به وضعیت آنها دارد، گفت: در‌این مورد کاملا منصفانه ، عادلانه و به دور از نگاه رنگی کار می‌کنیم. علی سعیدلو در حاشیه مراسم معارفه معاونت جدید پارلمانی مجلس و امور استان‌های سازمان تربیت بدنی در واکنش به سوالات مطرح شده مبنی بر برنامه سازمان تربیت بدنی برای مشخص کردن تکلیف اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: سازمان تربیت بدنی موظف است برای همه رشته‎ها و همه تیم‎ها به یک اندازه وقت بگذارد. طبیعی است که در‌این میان باید توجه خاصی هم به فوتبال داشته باشیم که مورد علاقه مردم است.

رییس سازمان تربیت بدنی ادامه داد: استقلال جزو بهترین تیم‎های ماست. نباید نگران وضعیت امروز‌این تیم بود. تغییر و تحولات اگر در جهت تقویت باشد، نگران‌کننده نیست. قول می‎‏دهم با توجه به تلاش‎هایی که سازمان تربیت بدنی برای رسیدگی به معضلات و مشکلات‌این تیم دارد به زودی تمام مسائل حل شود. پس هواداران نگران نباشند، چون ما تلاش می‏کنیم.

وی در پاسخ به‌این سوال که‌ آیا واقعا سازمان تربیت بدنی موضع‌گیری خاصی نسبت به باشگاه پرسپولیس دارد، تاکید کرد: وقتی پای کار و مسوولیت در میان است، باید منصفانه و عادلانه کار کرد نه بر اساس علاقه. از زمانی که من آمدم برای هر دو تیم پرسپولیس و استقلال و رسیدگی به مسائل و مشکلات مربوط به آنها به یک اندازه وقت گذاشته‌ام. نگاه رنگی به فوتبال ندارم.

سعیدلو یادآور شد: حتی بودجه‎های هزینه شده برای‌این دو باشگاه نیز به یک اندازه بوده است. از زمانی که من وارد سازمان تربیت بدنی شدم تا به امروز برای هر یک از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است نه کمتر و نه بیشتر.

معاون رییس جمهور در امور ورزش کشور با اشاره به استعفای دسته جمعی اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال و واکنش سازمان تربیت بدنی نسبت به ‌این موضوع گفت: همه اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال باید همچون گذشته به کار خود ادامه دهند تا زمانی که به طور رسمی ‌استعفا دهند و ‌این استعفا هم پذیرفته شود. تاکنون استعفای کتبی و رسمی‌ در مورد اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به دستمان نرسیده است.

وی افزود: شما اهل کار هستید. طبیعی است که برای اعلام کناره‌گیری باید مدیر عامل به هیات مدیره استعفا دهد و هیات مدیره هم استعفا را تقدیم مجمع و نماینده مجمع کند. تا زمانی که‌این استعفا پذیرفته شود مدیر عامل و اعضای هیات مدیره باید به کار خود ادامه دهند. آنها فعلا مسوولیت دارند و باید به مسوولیت خود رسیدگی کنند. طبیعی است که می‏‎خواهیم با هم کار کنیم یا اگر نتوانستیم با هم کار نخواهیم کرد.

سعیدلو یادآور شد: حتی در ملاقاتی که روز گذشته با زریبافان داشتم هیچ نامه کتبی مبنی بر کناره گیری اعضای هیات مدیره استقلال دریافت نکردم.

آشتیانی در گفت‌وگویی اعلام کرده که از باشگاه استقلال خواسته شده ۶۰ درصد بودجه را از بیرون تهیه کرده و ۴۰ درصد را از سازمان تربیت بدنی طلب کند و همین مساله موجب اختلاف‌نظر و استعفای اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال شده است. رییس سازمان تربیت بدنی‌این ادعا را تایید می‌کند؟

وی در پاسخ به‌این پرسش خبرنگاران گفت:‌این اختلاف نیست. اعلام برنامه است. با همه باشگاه‌ها صحبت کرده‎ایم. نمی‌توانیم تمام امکانات خود را تنها به دو باشگاه اختصاص دهیم. ما باید برای سایر رشته‎ها و سایر تیم‎ها هم وقت و بودجه بگذاریم. خصوصا ‌اینکه مجلس از ما حساب و کتاب می‎خواهد تا تمام بودجه‌ای را که در اختیار ما می‏گذارد برای کل ورزش هزینه کنیم، از ‌این بودجه باید برای فوتبال و دیگر رشته‎ها هزینه کرد. در فوتبال هم برای لیگ برتر و لیگ دسته اول.

سعیدلو ادامه داد: تا امروز‌ این باشگاه (استقلال) ۳۰ درصد از امکانات مالی خود را تامین می‎کرد. ما از آنها خواستیم یک گام به جلو برداشته و ۵۰ تا ۶۰ درصد بودجه خود را از بیرون تهیه کنند. البته‌ این مساله‌ای است که باید به مرور توسط همه باشگاه‌ها اجرا شود.

رییس سازمان تربیت بدنی در پاسخ به‌این پرسش که آیا واعظ آشتیانی همچنان مدیرعامل باشگاه استقلال است یا خیر؟ گفت: آشتیانی نظر خودش را گفته اگر وی قصد استعفا دارد باید آن را به طور رسمی ‌و کتبی به هیات مدیره اعلام کند و اگر هیات‌مدیره پذیرفت مسوولیت‏ها را واگذار کند. تازه در‌این صورت هم باید برنامه‏ها را ببینیم و حساب‌های مالی را بررسی کنیم. تا به امروز استعفای کتبی از سوی باشگاه استقلال به دستمان نرسیده است.